در هنگام جستجو برای خرید فرش بچه گانه دخترانه بهتر است از ویژگی های مهم و تاثیر گذار همچون؛ در درجه اول سلامت و بعد زیبایی و کیفیت آن آگاهی پیدا کنیم.از سایر خصوصیات یک فرش بچه گانه دخترانه خوب می توان به نداشتن پرز، ضد آلرژی و حساسیت بودن آن، رنگ مناسب دخترانه، لطافت و نرمی و کیفیت بالای الیاف های استفاده شده و همچنین ضدلک و قابلیت شستشوی آن نام ببریم.به یاد داشته باشید فرشی را برای اتاق کودک خود انتخاب کنید که دارای بافتی نرم و لطیف باشد و کودک شما بتواند به راحتی روی فرش بازی کند و راه برود.

فرش بچه گانه دخترانه عروسکی

نداشتن پرز

بهتر است فرش بچه گانه دخترانه  از نظر کیفیت و جنس با مواد و الیافی مرغوب تولید شده باشد تا آن را از لحاظ پرز دهی به صفر برساند . امروزه بهترین و مرغوب ترین الیاف بافت بدون پرز برای فرش ماشینی، الیاف بافت اکریلیک می باشد که باعث بالا رفتن درجه کیفی وسلامت فرش می گردد.تبلیغات بسیار گسترده از برندهای مختلف فرش وجود دارد که شاید در درجه اول شما را گیج سازد؛ اما با داشتن اطلاعات کافی در این زمینه می توانید به راحتی فرشی از جنس مواد اولیه مرغوب برای اتاق کودک دلبندتان فراهم سازید.

ضد آلرژی و حساسیت

مطمئن شوید فرش اتاق کودکتان بدون پرز دهی بوده و یا در متریال اولیه تولید آن از مواد سالم و بدون آلرژی استفاده شده باشد چراکه بی توجهی به این موضوع می تواند در آینده مشکلات  پوستی و تنفسی ایجاد کند.حساسیت والدین بر روی فرزندانشان باعث شده تا ترجیح دهند که خریدفرش بچه گانه خود را از بهترین مارک های فرش ماشینی انجام دهند تا در آینده دچار مشکلات از جهت سلامتی فرزندشان نشوند.

توجه داشته باشید فرش ها با پرز بلند برای اتاق کودکان مناسب نیستند زیرا نظافت آن ها بسیار سخت می شود و علاوه بر این لا به لای پرز های اینگونه فرش ها می تواند محیط مناسبی برای رشد انواع باکتری و میکروب ها باشد.جنس های بی سی اف، پلی استر، الیاف اکریلیک از جمله الیاف های بدون پرز و حساسیت می باشند.

انتخاب رنگ مناسب

با توجه به آنکه در این مقاله فرش بچه گانه دخترانه را مورد بررسی قرار میدهیم بنابراین باید از رنگ های متناسب با این جنسیت حرف زده شود.انواع زیبا از طرح های عروسکی دخترانه با رنگ های همچون فرش دخترانه صورتی بهترین گزینه برای انتخاب می باشد. توجه داشته باشید فرش کودک دلبندتان باید از لحاظ رنگ بندی دارای رنگ های ملایم و شاد باشد تا بتواند در آرامش او تاثیر گذار باشد چرا که  رنگ هایی تند و تیره باشد باعث عصبی شدن کودک می شود . هم چنین طراحی شاد و کودکانه از دیگر خصوصیات مهم اینگونه فرش ها است چراکه باعث افزایش شادی و خلاقیت در کودکان می شود و حتی قادر خواهد بود ذهن کودک را به خوبی پرورش دهد.


قابلیت شستشو و ضد لک بودن

با توجه به آنکه در این مقاله از فرش بچه گانه دخترانه صحبت می کنیم باید به قابلیت شستشو و ضد لک بودن آن توجه کنیم، کودک در اتاق خود بازی می کند حال ممکن است در حین بازی فرش اتاق او کثیف و لکه دار شود و این امر اجتناب ناپذیر نخواهد بود؛ بنابراین بهتر است به دلیل لطافت پوست کودک فرش اتاق او نیز از نظر لطافت و نرمی تامین شده باشد، به این صورت که بافت فرش کودک با الیاف بافت اکریلیک و نخ طبیعی پنبه لطافت و نرمی فرش را  افزایش می دهد. توجه داشته باشید فرش های اکریلیک این قابلیت را دارد و به راحتی قابل شست و شو هستند.

لطافت و نرمی فرش

به جهت ظرافت و لطافت پوست کودک فرش اتاق او نیز باید از نظر لطافت و نرمی هماهنگ باشد، به این شکل که بافت فرش بچه گانه با استفاده از الیاف بافت اکریلیک و نخ طبیعی پنبه؛ لطافت و نرمی مضاعفی پیدا خواهد کرد. برخی افراد معتقدند فرش ضخیم و خاب بلند از پاخوری نرم و راحت برخوردار است و مناسب برای اتاق کودک است زیرا کودکان خردسال قدرت نشستن را از ابتدا ندارند و برای روی زمین خزیدن نیازمند مکانی مناسب و نرم و گرم هستند اما باید در مورد توجه به نظافت اینگونه فرش ها دقت بیشتری نمود. مهم است که قابلیت شستشوی فرش کودک را از یاد نبریم.

هماهنگی با سایر دکوراسیون داخلی

جدیدترین مدل فرش بچه گانه دخترانه با طرح های عروسکی و دخترانه و رنگ های شاد و گرم برای دیزاین داخلی اتاق کودک دختر می تواند ایده آل ترین انتخاب برای او باشد. بهتر است مدل فرش اتاق کودک دختر را از بین رنگ های شاد همچون نارنجی و صورتی و بنفش و قرمز و … انتخاب کنید. در ضمن هنگام انتخاب رنگ فرش برای اتاق کودک باید به رنگ و مدل پرده و روتختی و رنگ سرویس خواب و دیوارها و کمد نیز توجه کنید زیرا مطابقت و همخوانی رنگ فرش با سایر وسایل موجود در اتاق کودکان از اهمیت زیادی برخوردار است و در زیبا شدن دکوراسیون داخلی نقش مهمی بازی می کند.

فرش جزو ملزوماتی است که کودک مستقیما با آن در تماس است، بنابراین همواره تاثیر رنگ و طرح آن را در اتاق کودک نباید نادیده گرفت. از آنجاییکه که فرش عنصری اساسی در طراحی و دکوراسیون داخلی اتاق کودک محسوب می شود و همواره مورد توجه طراحان داخلی بوده و برندهای متفاوتی در زمینه تولید آن تلاش نموده اند.فروشگاه فرش عالی قاپو از جمله ی فروشندگان فرش کودک می باشد که همواره توانسته رضایت مشتریان خود را در این باب فراهم سازد.چنانچه خریدار عمده فرش اتاق کودک هستید می توانید با ما در ارتباط باشید تا طرح های موجود را ملاحظه نموده و از بین آن ها انتخاب خود را انجام دهید.

به طور معمول در فرش های تولید شده برای کودکان از تراکم پایین فرش، همچون ۵۰۰ تا ۷۰۰ شانه استفاده می شود چرا که معمولا فرش های کودک فاقد هر گونه طرح های ریز می باشند. باید گفت فرش های بچه گانه دخترانه عالی قاپو با داشتن تنوع رنگ و طرح و ظرافت در تولید و نیز کیفیت بالای الیاف استفاده شده، همواره از قیمت مناسب تری در بین سایر برندها برخوردار است. تصویر های فانتزی عروسکی با طرح گل و یا تصاویر طبیعت و یا شخصیت های کارتونی دختر مانند سیندرلا بیشتر مورد علاقه دختران می باشد و شما به راحتی می توانید آن ها را در بین فرش های ما پیدا کنید.

شنبه 16 مرداد 1400
بؤلوملر :