persianrugs

فرش مدرن چه شکلی دارد؟

0 گؤروش
یازار:‌

اگر به طرح و نقشه فرش مدرن دقت کنید متوجه خواهید شد که برخلاف فرش های کلاسیک هستند و طرح بسیار ساده ای دارند. اشکال هندسی بخش عمده ای از طرح فرش مدرن را به خود اختصاص داده اند درحالی که در اکثر فرش های کلاسیک از طرح های افشان استفاده می شود و یا یک طرح مرکزی دارند. در سرتاسر فرش های کلاسیک نقشه های ریز و درشت تکرار می شوند اما درخصوص فرش مدرن اینگونه نیست و سادگی بخش اصلی طرح آن ها را شامل می شود.

رنگبندی متنوع فرش مدرن

رنگ هایی که در فرش های مدرن دیده می شود به روز بوده و اکثر آن ها به رنگ طوسی هستند. رنگ طوسی جزو یکی از رنگ های اصلی فرش های امروزی به شمار می رود و به هر نمونه از فرش های مدرن نگاه کنید به گونه ای ردپای این رنگ را خواهید دید. رنگ هایی همچون خردلی، سبز یشمی و یا سرخابی نیز در فرش های امروزی دیده می شود و به شما این امکان را می دهد که به سادگی آن ها را با مبلمانی که طرح و رنگ ساده و مدرنی دارند ست کنید. درواقع باید گفت فرش های مدرن می توانند معجزه ای خلاقانه در دکوراسیون منزل شما محسوب شوند.

رنگ طوسی جزو رنگ های خنثی می باشد که قابلیت هماهنگی و ست شدن با دیگر رنگ ها را دارد. اگر از رنگ های زرد و یا سرمه ای در دکوراسیون داخلی خانه خود استفاده کرده اید می توانید با انتخاب فرش مدرنی به رنگ طوسی تصویری تماشایی را در خانه خود به وجود بیاورید. یکی دیگر از ویژگی های ممتاز رنگ طوسی مد بودن همیشگی آن است و می توانید با اطمینان سالیان متمادی از این فرش در خانه خود استفاده کنید. درواقع می توان گفت خرید فرش مدرن موجب می شود در هزینه خود صرفه جویی کرده و نیازی به تعویض زودهنگام فرش ها نباشد.

نحوه انتخاب رنگ فرش مدرن

اگر به دنبال خرید جدیدترین فرش مدرن هستید و نمی دانید کدام فرش با دکوراسیون داخلی خانه شما هماهنگی دارد کافی است به رنگ غالب مبلمان و دکوراسیون توجه کنید. دقت در این مساله به شما کمک می کند تا فرشی هماهنگ با یکی از طیف های رنگی به کار رفته در دکوراسیون را انتخاب نمائید. به عنوان مثال اگر مبلمانی با رنگ سفید یا مشکی در خانه دارید می توانید فرش هایی را درنظر بگیرید که رنگ تندی دارند و یا از رنگ های سفید و مشکی به عنوان مکملی برای آن ها استفاده شده است.

شناخت جنس فرش مدرن

یکی از مهمترین مواردی که در خرید فرش مدرن باید درنظر داشته باشید جنس الیاف آن است. این روزها فرش های چینی بسیاری وارد بازار شده است که از الیاف مصنوعی در بافت آن ها استفاده شده و به هیچ عنوان کیفیت خوبی ندارند. این الیاف نه تنها گرد و خاک را در خود جمع می کنند بلکه به راحتی هم نمی توان آن ها را تمیز کرد. اکثر فرش های مدرنی که امروزه توسط تولیدکنندگان ایرانی تولید می شوند مراحل کنترل کیفیت را طی کرده و در بافت آن ها از الیافی با کیفیت بالا استفاده می شود و توسط تکنولوژی پیشرفته ای بافته می شوند. استفاده از جدیدترین تکنولوژی روز دنیا موجب شده تا فرش های بافته شده کیفیت مطلوبی داشته و سلامتی افراد را تهدید نکنند.

انوع الیاف فرش مدرن

الیافی که در بافت فرش های مدرن از آن ها استفاده می شود به دو دسته طبیعی و مصنوعی تقسیم می شوند که هرکدام ویژگی های مختص به خود را دارند.

الیافی همچون پشم، پنبه، ابریشم و جوت در زمره الیاف طبیعی قرار دارند و فرش هایی که در بافت آن ها از این الیاف استفاده شده باشد به عنوان فرش های باکیفیت شناخته می شوند.

الیافی همچون پلی پروپلین، ویسکوز، اکریلیک و نایلون و پلی استر نیز در گروه الیاف مصنوعی قرار دارند که نسبت به الیاف طبیعی از کیفیت پائین تری برخوردار می باشند.
علت کیفیت فرش های مدرن

همانطور که گفته شد فرش های مدرن از کیفیت مطلوبی برخوردارند که مهمترین دلیل آن استفاده از الیاف هیت ست شده در بافت فرش است. نخ هیت ست درواقع به الیافی گفته می شود که با استفاده از بخار و حرارت بالا به ثبات رسیده اند و به عنوان الیافی مستحکم شناخته می شوند.
تاثیر فناوری نانو در تولید فرش مدرن

ورود فناوری نانو به دنیای فرش های ماشینی موجب شده تا فرش های مدرن نسبت به نمونه های قدیمی بهتر باشند. فرش مدرنی که دارای فناوری نانو است در برابر گرد و خاک و آلودگی بسیار مقاوم بوده و نور مستقیم خورشید هیچ تاثیری بر روی آن ها نخواهد داشت. فرش های مدرن در برابر پاخوردن نیز مقاوم بوده و وارد کردن فشار آسیبی به الیاف آن ها نخواهد زد.

عدم پرزدهی از دیگر ویژگی های مثبتی است که درخصوص فرش های مدرن می توان ذکر کرد. بافت فرش های مدرن به گونه ای است که حرارت بالا نیز آسیبی به آن ها نزده و برخلاف فرش هایی که در گذشته وجود داشتند کمتر دچار سوختگی می شوند. به عنوان مثال اگر قابلمه داغی را روی فرشی که بیست سال پیش بافته شده بگذارید به سرعت دچار سوختگی شده و لکه ای بر روی آن ایجاد می شود درحالی که فرش های مدرن اینگونه نیستند و و از الیاف مقاومی در آن ها استفاده شده است.

آردینی اوخو
شنبه 16 مرداد 1400
بؤلوملر :

چه رنگ هایی با فرش فانتزی سرمه ای سازگار است؟

0 گؤروش
یازار:‌

ممکن است شما به فکر فرو روید که چنانچه فرش فانتزی سرمه ای بخرید آن را چگونه با سایر رنگ های دکوراسیون داخلی خود ست کنید؟ رنگ هایی با سایه سیاه، مانند طیفی از بنفش، سبز کله اردکی و قهوه ای مارون اگر با رنگ آبی تیره جفت شوند، به راحتی کمرنگ تر به نظر  می آیند. خوشبختانه، شما رنگ های زیادی از جمله زرد خردلی، صورتی روشن، قرمز گیلاسی و حتی طلای متالیک را پیدا خواهید کرد که به طرز شگفت آوری با رنگ سرمه ای مطابقت و هماهنگی دارند.

اگر این رنگ فرش را همراه با رنگ های سفید، طلایی، زرد، سبز و رنگ های روشن دیگر  در دیزاین داخلی فضاها استفاده کنید، ترکیب بسیار زیبا و چشمگیری پدیدار خواهد شد. در ضمن از رنگ سرمه ای در کنار رنگ قهوه ای و نارنجی و دیگر رنگ های روشن می توان استفاده کرد.

از ست های مشهور برای رنگ فرش سرمه ای می توان با مبلمان به رنگ زرد یا زرشکی یا طوسی و یا ست فرش سرمه ای با مبلمان کرم نام برد. مشهور ترین این ست رنگ فرش سرمه ای با رنگ مبلمان سفید است. ناگفته نماند رنگ فرش سرمه دارای زمینه ای از رنگ های دیگر، به راحتی با بیشتر رنگ های مبلمان و پرده ها هماهنگ می شود.
فرش سرمه ای مدرن
ممکن است این سوال برای شما پیش بیاید که رنگ دیوارها باید چطور باشد تا با فرش سرمه ای بیشتر هماهنگی داشته باشد؟

در جواب باید گفت معمولا فرش هایی با رنگ خنثی نظیر سرمه ای، در انتخاب رنگ دیوارپوش ها سختگیر نیست. همانگونه که قبلا هم گفته ایم برای فضاهای داخلی آپاراتمان های کوچک امروزی بهتر است رنگ دیوار ها روشن باشد تا فضای داخلی بزرکتر به نظر رسد. در ضمن می توان از رنگ های تیره مثل سرمه ای برای فرش هایی که بیشتر مورد تردد قرار میگیر نظیرد، نشیمن استفاده کرد. زیرا به دلیل تیره بودن رنگ این فرش ها کمتر لکه را را نمایان می سازد.
حتما بخوانید:  فرش گرد و استفاده از آن در دکوراسیون
نحوه ی دکوراسیون داخلی مدرن با فرش فانتزی سرمه ای چگونه است؟

برای خلق یک دکوراسیون داخلی مدرن بااستفاده از فرش فانتزی سرمه ای، می توان به راحتی از دیوارهایی به رنگ سفید استفاده نمایید. جهت جذاب تر شدن فضای داخلی محیط، از رنگ هایی با تناژهای طبیعی استفاده کنید. به این صورت که مقداری از کارهای هنری سیاه و سفید و کوسن های رنگارنگ (نظیر صورتی پاستیلی، خردلی یا آبی کم رنگ) را به محیط اضافه کنید. رنگ طلایی را وارد فضا نموده، مثلا استفاده از میزجلو مبلی با پایه طلایی و یا قاب تابلوها و هر چیز مدرنی از این رنگ، که چشم نواز و گیرا باشد.

فرش فانتزی سرمه ای طرح برجسته

فرش سرمه ای گزینه بسیار مناسب برای افرادی است، که تمایل دارند از فرشی به رنگ تیره استفاده کنند و در عین حال رنگ سرمه ای برعکس رنگ هایی نظیر مشکی سبب دلزدگی و خستگی بیننده نخواهد شد. این رنگ، با اصالت و جدیت در روح خود نوعی شکوه و جلا را به فضای داخلی شما می دهد.
قیمت فرش سرمه ای فانتزی چگونه است؟

قیمت فرش ها براساس ابعاد مساحت و اندازه آن ها و نیز تراکم و شانه شان با هم متفاوت است. به عنوان مثال فرش فانتزی ۴۰۰۲۷ سرمه ای با تراکم عرضی ۵۰۰ شانه و تراکم طولی ۲۱۰۰ که با طراحی مدرن و برجسته خود به زیبایی بافته شده است، ۷۳۰هزار تومان به فروش میرود. البته برای ابعاد متفاوت قیمت این فرش متفاوت خواهد بود. جهت اطلاعات بیشتر در زمینه فرش سرمه ای فانتزی محصولات فروشگاه عالی قاپو به سایت ما مراجعه کرده و یا از طریق تلفن موجود اطلاعات مورد نظر خود را در زمینه قیمت فرش به دست آورید.
فرش فانتزی سرمه ای طرح برجسته
فرش سرمه ای با طرح های جدید

اغلب فرش های سرمه ای فانتزی در فروشگاه عالی قاپو با طرح های مدرن و به روز، توسط دستگاه های پیشرفته تولید فرش بافته می شوند. الیاف استفاده شده در این فرش ها جزو مرغوب ترین نوع الیاف در سطح دنیا شناخته شده است. جنس نخ فرش ویکرون بوده که سبب طول عمر زیاد فرش، استحکام، ثبات رنگ، دوام لطافت، عدم پرزدهی و ضد حساسیت بودن آن شده است. این فرش های زیبا به راحتی با انواع خارجی خود نظیر فرش ترک رقابت می کند و توانسته در بازار جهانی جایگاه ویژه ای به دست آورد.

فرش فانتزی ۵۳۹۵۴ سرمه ای یکی دیگر از هزاران محصول موجود درمجموعه عالی قاپو می باشد. از مزایای این محصول طرح برجسته بودن آن است برای کسانی که به دنبال فرش با طرح برجسته هستند. فرش ۵۳۹۵۴ در پانصد شانه و با تراکم بالا و  انتخاب رنگ های زیبا خود را متمایز کرده است. قیمت مناسب و مقرون به صرفه این فرش ها در کنار کیفیت بی نظر آن ها همواره مورد پسند مشتریان عزیز و در نهایت خرید مجدد آن ها از محصولات فرش ما شده است.شما دوستان عزیز با مراجعه به سایت فروشگاه می توانید از جدید ترین طرح و مدل های متنوع فرش ماشینی سرمه ای آگاهی پیدا کنید.
حتما بخوانید:  آشنایی با فرش کلاریس تکه دوزی
فرش سرمه ای جدید
اهمیت انتخاب مناسب رنگ فرش در دکوراسیون داخلی

با استفاده از رنگ فرش به راحتی می توانید یک فضای مرده و ساکن را به فضایی زنده و پر جنب و جوش تبدیل نمایید. فرش ماشینی به رنگ سرمه ای این قابلیت را به خوبی دارد. مثلا برای اتاق نشیمن یا پذیرایی با کفپوش سرامیکی یا پارکت روشن و نیز پرده ها و مبلمان سفید رنگ؛ یک فرش سرمه ای فانتزی به خوبی دیزاین محیط اطراف خود را متحول می سازد. این رنگ بیش از پیش می تواند زیبایی اتاق شما را دو چندان کند. اغلب طراحان مدرن دکوراسیون داخلی از فرش هایی با زمینه سرمه ای برای به روز نمودن فضاها استفاده می کنند.

فرش های سرمه ای تک رنگ برای فضای اتاق خواب و آشپزخانه مناسب تر هستند و بهتر است برای پوشاندن کف سالن پذیرایی و اتاق نشیمن ازفرش های سرمه ای که با ترکیب رنگ های دیگر طراحی شده اند استفاده نمود. به هر حال رنگ سرمه ای جزو دسته رنگ هایی است که به راحتی می توان با سایر رنگ ها آن ها را ست نمود. نکته جالب که باید برای دکوراسیون داخلی مدرن فضاهای داخلی در نظر گرفت، طرح و نقش فرش است. چنانچه فرش ماشینی سرمه ای  فانتزی دارای طرح های پیچیده و شلوغ باشد، باید از مبلمان با رنگ های روشن مانند سفید، کرم، استخوانی و نهایتا شیری استفاده نمود، و برعکس از طرح های ساده و یکنواخت فرش سرمه ای می توان برای مبلمان هایی با طرح گلدار نیز استفاده نمود.
قیمت ارزان فرش فانتزی سرمه ای
سخن آخر

فرش، جزو ملزومات اساسی برای هر خانه محسوب می شود. فرش فانتزی سرمه ای به عنوان یک نمونه فرش مدرن محسوب می شود. فروشگاه فرش عالی قاپو محصولات فرش فانتزی خود با طرح های جدید به صورت برجسته و یا ساده با لیست کامل از قیمت ها در اختیار خریداران عزیز قرار می دهد. شما دوستان با مراجعه به سایت ما به صورت آنلاین می توانید، طرح های متنوع فرش های سرمه ای و فانتزی ما راببینید و به انتخاب بپردازید.

قیمت ارزان و مقرون به صرفه خرید اینترنتی این فرش ها با حذف هزینه های اضافی همچون واسطه ها در فروش فرش سبب شده تا فرش ما با کیفیت بسیار بالای خود و قیمتی مناسب به دست مشتری برسد. در صورت داشتن هر گونه سوال کارشناسان ما به صورت تلفنی پاسخگوی شما عزیزان خواهندبود.

آردینی اوخو
شنبه 16 مرداد 1400
بؤلوملر :

دقت در انتخاب فرش فانتزی گرد بسیار مهم است لطفا توجه کنید!!

0 گؤروش
یازار:‌

شما هم در بسیاری از سریال های پرتجمل و لوکس فرش های گرد را دیده اید. این فرش ها به راحتی می توانند فضایی مدرن و زیبا برا برای شما عزیزان به ارمغان بیاورند. از فرش فانتزی گرد در بخش های مختلف فضاهای داخلی به راحتی می توانید استفاده کنید. اما برای برقراری زیبایی و هماهنگی بیشتر در دیزاین داخلی بهتر است از یک سری کاربرد درست استفاده از این فرش را بدانید. زیبایی امری است که اشخاص سعی دارند آن را در تمامی زوایای زندگیشان بگنجانند.

داشتن فرشی زیبا نیز می تواند در ایجاد دکوراسیونی جذاب و چشمگیر نقش موثری داشته باشد. فرش فانتزی گرد یکی از عناصری است که می تواند این زیبایی را به خوبی ایجاد کرده و کف پوش های خانه را بپوشاند.دنیای فرش فانتزی با تنوع بسیاری همراه می باشد که فرش فانتزی گرد یکی از انواع جدید آن می باشد. در این مقاله قصد داریم کمی درخصوص این نوع فرش صحبت کنیم که امیدواریم با ما تا انتها همراه باشید.

پیشرفت ماشین آلات بافندگی این امکان را به وجود آورده که فرش ها در اشکال و مدل های مختلف بافته شده و تنها محدود به فرش های مستطیلی نباشیم. این روزها تولیدکنندگان فرش های ماشینی به ویژه فرش فانتزی اقدام به تولید فرش های بیضی، نیم دایره و گرد کرده اند تا پاسخگوی نیاز افراد باشند. فرش فانتزی گرد به تنهایی می توانند تحولی چشمگیر در دکوراسیون منازل ایجاد کنند.


دقت در انتخاب فرش فانتزی گرد

زمانی که می خواهید فرش فانتزی گردی خریداری کنید باید به چند مورد توجه کافی داشته باشید. ابعاد اتاقی که قرار است فرش در آن پهن شود؛ رنگ مبلمان موجود در آن محیط، کف پوش استفاده شده و دیگر عناصر انتخاب شده. بنابراین همگی مواردی هستند که در هنگام خرید فرش گرد باید درنظر گرفته شوند.

عدم توجه به هماهنگی بین این موارد موجب می شود فرش انتخاب شده کارایی لازم را نداشته باشد و همه چیز به صورت جدا و پراکنده به نظر برسد. فرش فانتزی گرد نسبت به مدل های ساده و مستطیلی جذاب تر بوده و فضایی آرام و پر از حس آرامش را به وجود می آورد.

قیمت فرش فانتزی گرد

فرش فانتزی گرد دارای شانه و تراکم مختلف بوده و با طراحی مختلفی عرضه می شود. این مدل از فرش فانتزی دارای کیفیت بالایی بوده و درمقابل قیمت مطلوبی دارد. علاقه مندان به خرید فرش فانتزی گرد باید درنظر داشته باشند این فرش های از لحاظ قیمتی هیچ تفاوتی با فرش های دیگر ندارند. تفاوت آن ها بسته به شانه و تراکمی که دارند؛ مشخص می شود.

ابعاد فرش فانتزی گرد

فرش فانتزی گرد در سایز و اندازه های مختلفی بافته می شود. در صورتیکه قصد خرید فرش گرد ۱۲ متری داشته باشید می توانید با اطمینان خاطر نمونه موردنظر خود را سفارش دهید. البته باید این نکته را درنظر داشته باشید که فرش های گرد به دلیل طراحی منحصربفردی که دارند مستلزم پرداخت هزینه طراحی نیز می باشند.

هرچه فرش موردنظر شما بزرگتر باشد هزینه طراحی نیز بیشتر بوده و متقابلا قیمت فرش گرد نیز بیشتر خواهد شد.فرش فانتزی گرد این قابلیت را دارد که فضای موردنظر را بازتر و راحتتر نشان دهند. ناگفته نماند اینگونه فرش ها قابلیت هماهنگی با انواع دکوراسیون را دارند. چنانچه دکوراسیون مدرنی در منزل دارید بهتر است به سراغ فرش هایی که تناژ رنگی آن ها کرم، قهوه ای و این قبیل رنگ ها است بروید.

  • دکوراسیون داخلی با فرش فانتزی گرد
  •     برای پررنگ تر کردن جزئیات منحنی ها در معماری

شاید در ذهن از خود بپرسید منظور از این عنوان چیست؟ باید گفت جزئیات منحنی معماری معمولا منحصر به فرد و قابل توجه هستند. اکثر طراحان داخلی برای برجسته کردن این جزئیات زیبا، از فرش فانتزی گرد استفاده می کنند.چراکه با این کار به برجسته تر جلوه دادن این بخش ها کمک فراوانی می کنند.


به عنوان مثال فرش فانتزی گرد می تواند کمک کند تا جزئیات معماری ای که در اطراف پنجره وجود دارد با وضوح بیشتری نمایان شوند. علاوه بر این مزیت دیگری که در استفاده از فرش گرد در دکوراسیون نشیمن اینتصویر وجود دارد این است که در مشخص تر کردن حدود و حاشیه میز گردی که در وسط قرار دارد تاثیر فراوانی دارد.

    افزایش هماهنگی با مبلمان و شکل لوستر

چنانچه دردکوراسیون داخلی شما از وسایلی همچون لوستر های گرد و یا جزئیات خاص دیگری مثل آینه های مدور و … استفاده شده است. می توانید با کمک فرش های گرد به زیبایی آنها افزوده و توجه بیشتری را به آنها معطوف گردانید.

به عنوان مثال در دکوراسیون ناهارخوری برجستگی از چراغ ها بر روی سقف وجود دارد و میز غذاخوری گردی هم دیده می شود. شما با کمک فرش فانتزی گردی که بر کف آن دکوراسیون شده به راحتی می توانید جذابیت و زیبایی بسیاری به آن بدهید. در ضمن حاشیه های آن نیز پر رنگ تر شده است. استفاده از فرش گرد در این دکوراسیون نیز نوعی ثبات برقرار کرده است.



  •     مجزا نمودن بخشی از فضای داخلی با استفاده از فرش فانتزی گرد

سوالی پیش می آید که گاهی فضای دکوراسیون داخلی شما بسیار گسترده و نامشخص است برای مجزا نمودن این فضاها چه کنیم؟در جواب آن باید بگوییم شما می توانید با کمک یک فرش فانتزی گرد قسمتی را به شکل مجزا تعیین کرده و دکوراسیون کنید.

  •     جهت لایه بندی کردن فرش اتاق

برای توضیح آن باید گفت شما می توانید سطح کف اتاق خود را با فرشی ساده بپوشانید. سپس برای برجسته تر شدن رنگ های دکوراسیون از فرش فانتزی گرد استفاده کنید. این روش به شما کمک خواهد می کند زیبایی و برجستگی را با کمک رنگی مجزا افزایش دهید و دکوراسیون اتاق خود را زیباتر نمایید.

در دکوراسیون اتاق خوابی که در تصویر مشاهده می کنید، طرحی برای این فرش مجزای گرد در نظر گرفته شده است که با دیوار و سایر وسایلی که در اتاق چیدمان شده هماهنگی مناسبی را ایجاد کرده است. با این کار هم فضایی مختص و جداگانه همراه با میز و صندلی برای فرزند خود ایجاد کرده اید و هم چنین نوعی تناسب و هماهنگی بین عناصر دکوراسیون این اتاق بخشیده اید.
فرش فانتزی گرد کودک

  •     جهت بزرگتر نشان دادن فضای دوراسیون داخلی

طراحان داخلی با کمک  استفاده از یک فرش فانتزی گرد و استفاده از آن درفضاهای کوچک می توانند دکوراسیون آن را تا اندازه ای بزرگ تر جلوه دهند.  استفاده از منحنی موجود در فرش های گرد چشم شما را مجاب می کند تا به اطراف فضای اتاق خود توجه کنید.

مزیت دیگری که استفاده از فرش های گرد در فضاهای کوچک دارد این است که نوعی نظم و ترتیب به دکوراسیون شما می بخشد و مانع از شلوغ و شلخته جلوه دادن آن می شود؛ بنابراین با استفاده از یک فرش گرد در دکوراسیون اتاق کوچک خود می توانید در بزرگ تر جلوه دادن آن تاثیرگذار باشید.

توجه کنید که در هنگام استفاده از فرش فانتزی گرد در دکوراسیون اتاق کوچک خود همواره  سعی نمایید از مبلمان بزرگ خود برای چیدمان روی آن استفاده کنید. فقط لبه های پایه آنها را بر روی فرش قرار دهید تا فرش گرد شما بتواند به خوبی جلوه کند.


  •     در صورت مستطیل نبودن فضای اتاق

معمولا فرش ها ابعاد استانداردی مثل ۱.۶ در ۲.۳ متر و یا ۱.۷ در ۲.۴ متر دارند. گاهی اوقات به دلیل شرایط خاصی که در فضای اتاق شما وجود دارد( مثل وجود ستون، راه خروجی در و …) فرشی با ابعاد استاندارد کارایی لازم را برای دکوراسیون شما نخواهد داشت. در این شرایط است که استفاده از فرش گرد را به شما پیشنهاد می کنیم.

خطوط و حاشیه های منحنی فرش گرد می تواند در چنین شرایطی برای دکوراسیون شما مناسب تر باشد.فرش های فانتزی گرد به راحتی می تواند فضای دکوراسیون داخلی شما را زیباتر و با آرامش خیلی بیشتر جلوه دهد.

  •     با شکوه کردن جلوه دکوراسیون داخلی

طراحان داخلی به شما خواهند گفت تأثیر زیبا و با شکوهی که یک فرش فانتزی گرد در هر فضایی می‌گذارد غیر قابل انکار است. انتخابی است که با خود، یک‌جور « مد » خاص به همراه می‌ آورد و فضای چیدمان را برجسته می‌ کند.


کارکرد بصری اینگونه فرش های دایره ای شکل همانند یک شی تزئینی مهم برای دکوراسیون شما عمل خواهد کرد. به سبب رنگ و نقش‌ مایه‌ ای که دارد جلوه منحصر به‌ فردی پیدا کرده و در فضا می‌ درخشد. چنین فرشی که حالتی از اشرافیت دارد درعین‌ حال مدرن نیز هست.

پس به کاربردن آن ها  سبک مدرن را به فضاها می‌ بخشد. منحنی نرم فرش، خطوط ایستا و زاویه‌ های تیز در مبلمان و لوازم دکوراسیون را تعدیل می‌ کند. در کل مانند یک قرص ماه کامل بر روی کف اتاق زیبایی می دهند.

محل مناسب برای فرش گرد

استفاده از فرش فانتزی گرد در سالن پذیرایی موجب می شود این فضا دلباز و دنج به نظر برسد. سعی کنید در این فضا مبلمان و اثاثیه به گونه ای قرار بگیرد که طرح فرش به خوبی دیده شود.

چنانچه قصد دارید در کتابخانه خود از فرش گرد استفاده کنید بهتر است آن را به گونه ای پهن کنید که در مقابل کتابخانه باشد. این کار باعث می شود فضایی خاص داشته و حس آرامش موجود درفضا را به خوبی درک کنید.
نتیجه گیری

در صورتیکه پارچه‌ های به‌ کار رفته در دکوراسیون شما نظیر مبلمان و …  از طرح هایی پرنقش‌ و نگار و شلوغ است در این صورت فرش دایره‌ ای تان باید ترکیبی آرام‌ تر داشته باشد. اگر رنگ آن سیاه با نقش‌ مایه سفید باشد نیز از لحاظ بصری فرشی لوکس محسوب شده و همین ویژگی را به چیدمان نیز خواهید بخشید.

اگر رنگ فرش با رنگ غالب بر فضا کاملا متفاوت برگزیده شود، جذابیت این تضاد بر فضا حاکم می‌شود. گاه فرشی که انتخاب می‌ کنیم، جبران‌ کننده تضادهایی می‌ شود که در اکسسوری‌ ها و مبلمان وجود دارد و نتیجه گزینش درست فرش، خلق هماهنگی در کل فضا خواهد بود.
نکته آخر

اگر فرش چهارگوش اتاقتان به‌اندازه‌ ای که دوست دارید بزرگ نیست و جای خالی کف، توی ذوقتان می‌زند، استفاده از فرش فانتزی گرد راه‌حل مناسبی خواهد بود. ولی در هماهنگی رنگی و نقش‌ مایه‌ ای با فرش چهارگوش و انداختن آن به‌ طوری‌ که بخشی از یکی از اضلاع فرش بزرگ‌ تر را بپوشاند به چیدمانی جالب و غیر تکراری دست بزنید.

فرش فانتزی گردی که دارای طرح های کودکانه باشد می تواند به عنوان بهترین گزینه برای استفاده در اتاق کودک درنظر گرفته شوند. تولیدکنندگان فرش های مدرن سعی کرده اند در بافت فرش گرد کودکانه از طرح های شاد استفاده کنند. به این ترتیب در اتاق کودک حس و حال خوبی برای کودکان داشته باشد.

آردینی اوخو
شنبه 16 مرداد 1400
بؤلوملر :

مشخصات مهم فرش دخترانه در هنگام خرید که باید دقت کنیم !!

0 گؤروش
یازار:‌

در هنگام جستجو برای خرید فرش بچه گانه دخترانه بهتر است از ویژگی های مهم و تاثیر گذار همچون؛ در درجه اول سلامت و بعد زیبایی و کیفیت آن آگاهی پیدا کنیم.از سایر خصوصیات یک فرش بچه گانه دخترانه خوب می توان به نداشتن پرز، ضد آلرژی و حساسیت بودن آن، رنگ مناسب دخترانه، لطافت و نرمی و کیفیت بالای الیاف های استفاده شده و همچنین ضدلک و قابلیت شستشوی آن نام ببریم.به یاد داشته باشید فرشی را برای اتاق کودک خود انتخاب کنید که دارای بافتی نرم و لطیف باشد و کودک شما بتواند به راحتی روی فرش بازی کند و راه برود.

فرش بچه گانه دخترانه عروسکی

نداشتن پرز

بهتر است فرش بچه گانه دخترانه  از نظر کیفیت و جنس با مواد و الیافی مرغوب تولید شده باشد تا آن را از لحاظ پرز دهی به صفر برساند . امروزه بهترین و مرغوب ترین الیاف بافت بدون پرز برای فرش ماشینی، الیاف بافت اکریلیک می باشد که باعث بالا رفتن درجه کیفی وسلامت فرش می گردد.تبلیغات بسیار گسترده از برندهای مختلف فرش وجود دارد که شاید در درجه اول شما را گیج سازد؛ اما با داشتن اطلاعات کافی در این زمینه می توانید به راحتی فرشی از جنس مواد اولیه مرغوب برای اتاق کودک دلبندتان فراهم سازید.

ضد آلرژی و حساسیت

مطمئن شوید فرش اتاق کودکتان بدون پرز دهی بوده و یا در متریال اولیه تولید آن از مواد سالم و بدون آلرژی استفاده شده باشد چراکه بی توجهی به این موضوع می تواند در آینده مشکلات  پوستی و تنفسی ایجاد کند.حساسیت والدین بر روی فرزندانشان باعث شده تا ترجیح دهند که خریدفرش بچه گانه خود را از بهترین مارک های فرش ماشینی انجام دهند تا در آینده دچار مشکلات از جهت سلامتی فرزندشان نشوند.

توجه داشته باشید فرش ها با پرز بلند برای اتاق کودکان مناسب نیستند زیرا نظافت آن ها بسیار سخت می شود و علاوه بر این لا به لای پرز های اینگونه فرش ها می تواند محیط مناسبی برای رشد انواع باکتری و میکروب ها باشد.جنس های بی سی اف، پلی استر، الیاف اکریلیک از جمله الیاف های بدون پرز و حساسیت می باشند.

انتخاب رنگ مناسب

با توجه به آنکه در این مقاله فرش بچه گانه دخترانه را مورد بررسی قرار میدهیم بنابراین باید از رنگ های متناسب با این جنسیت حرف زده شود.انواع زیبا از طرح های عروسکی دخترانه با رنگ های همچون فرش دخترانه صورتی بهترین گزینه برای انتخاب می باشد. توجه داشته باشید فرش کودک دلبندتان باید از لحاظ رنگ بندی دارای رنگ های ملایم و شاد باشد تا بتواند در آرامش او تاثیر گذار باشد چرا که  رنگ هایی تند و تیره باشد باعث عصبی شدن کودک می شود . هم چنین طراحی شاد و کودکانه از دیگر خصوصیات مهم اینگونه فرش ها است چراکه باعث افزایش شادی و خلاقیت در کودکان می شود و حتی قادر خواهد بود ذهن کودک را به خوبی پرورش دهد.


قابلیت شستشو و ضد لک بودن

با توجه به آنکه در این مقاله از فرش بچه گانه دخترانه صحبت می کنیم باید به قابلیت شستشو و ضد لک بودن آن توجه کنیم، کودک در اتاق خود بازی می کند حال ممکن است در حین بازی فرش اتاق او کثیف و لکه دار شود و این امر اجتناب ناپذیر نخواهد بود؛ بنابراین بهتر است به دلیل لطافت پوست کودک فرش اتاق او نیز از نظر لطافت و نرمی تامین شده باشد، به این صورت که بافت فرش کودک با الیاف بافت اکریلیک و نخ طبیعی پنبه لطافت و نرمی فرش را  افزایش می دهد. توجه داشته باشید فرش های اکریلیک این قابلیت را دارد و به راحتی قابل شست و شو هستند.

لطافت و نرمی فرش

به جهت ظرافت و لطافت پوست کودک فرش اتاق او نیز باید از نظر لطافت و نرمی هماهنگ باشد، به این شکل که بافت فرش بچه گانه با استفاده از الیاف بافت اکریلیک و نخ طبیعی پنبه؛ لطافت و نرمی مضاعفی پیدا خواهد کرد. برخی افراد معتقدند فرش ضخیم و خاب بلند از پاخوری نرم و راحت برخوردار است و مناسب برای اتاق کودک است زیرا کودکان خردسال قدرت نشستن را از ابتدا ندارند و برای روی زمین خزیدن نیازمند مکانی مناسب و نرم و گرم هستند اما باید در مورد توجه به نظافت اینگونه فرش ها دقت بیشتری نمود. مهم است که قابلیت شستشوی فرش کودک را از یاد نبریم.

هماهنگی با سایر دکوراسیون داخلی

جدیدترین مدل فرش بچه گانه دخترانه با طرح های عروسکی و دخترانه و رنگ های شاد و گرم برای دیزاین داخلی اتاق کودک دختر می تواند ایده آل ترین انتخاب برای او باشد. بهتر است مدل فرش اتاق کودک دختر را از بین رنگ های شاد همچون نارنجی و صورتی و بنفش و قرمز و … انتخاب کنید. در ضمن هنگام انتخاب رنگ فرش برای اتاق کودک باید به رنگ و مدل پرده و روتختی و رنگ سرویس خواب و دیوارها و کمد نیز توجه کنید زیرا مطابقت و همخوانی رنگ فرش با سایر وسایل موجود در اتاق کودکان از اهمیت زیادی برخوردار است و در زیبا شدن دکوراسیون داخلی نقش مهمی بازی می کند.

فرش جزو ملزوماتی است که کودک مستقیما با آن در تماس است، بنابراین همواره تاثیر رنگ و طرح آن را در اتاق کودک نباید نادیده گرفت. از آنجاییکه که فرش عنصری اساسی در طراحی و دکوراسیون داخلی اتاق کودک محسوب می شود و همواره مورد توجه طراحان داخلی بوده و برندهای متفاوتی در زمینه تولید آن تلاش نموده اند.فروشگاه فرش عالی قاپو از جمله ی فروشندگان فرش کودک می باشد که همواره توانسته رضایت مشتریان خود را در این باب فراهم سازد.چنانچه خریدار عمده فرش اتاق کودک هستید می توانید با ما در ارتباط باشید تا طرح های موجود را ملاحظه نموده و از بین آن ها انتخاب خود را انجام دهید.

به طور معمول در فرش های تولید شده برای کودکان از تراکم پایین فرش، همچون ۵۰۰ تا ۷۰۰ شانه استفاده می شود چرا که معمولا فرش های کودک فاقد هر گونه طرح های ریز می باشند. باید گفت فرش های بچه گانه دخترانه عالی قاپو با داشتن تنوع رنگ و طرح و ظرافت در تولید و نیز کیفیت بالای الیاف استفاده شده، همواره از قیمت مناسب تری در بین سایر برندها برخوردار است. تصویر های فانتزی عروسکی با طرح گل و یا تصاویر طبیعت و یا شخصیت های کارتونی دختر مانند سیندرلا بیشتر مورد علاقه دختران می باشد و شما به راحتی می توانید آن ها را در بین فرش های ما پیدا کنید.

آردینی اوخو
شنبه 16 مرداد 1400
بؤلوملر :

ویژگی مهم فرش آشپزخانه در هنگام خرید آن !!

0 گؤروش
یازار:‌

انتخاب فرش آشپزخانه یکی از نکات مهمی است که در صورت انتخاب گزینه مناسب می توان از داشتن محیط گرم و صمیمی و البته خانوادگی در کنار آن لذت برد. این موضوع به چند دلیل حائز اهمیت است و بنابر این باید به آن توجه کرد. نکته اول اینکه فرش آشپزخانه مرتبا کثیف می شود و نیاز به شستشوی فرش و گاهی تعویض دارد. این شستشوهای مکرر نیازمند محصولی است که الیاف با کیفیتی دارند تا از پوسیدگی آن جلوگیری شود و مانع از رفتن رنگ فرش شود. اما این موضوع فقط به نگهداری از فرش محدود نمی شود و نیازمند دانش بیشتری است. در ادامه مطلب شما را با گزینه های مختلف آشنا می کنیم تا بتوانید از میان آن ها محصولات مناسب با آشپزخانه ی خود را انتخاب کنید، لطفا با ما همراه باشید.

فرش آشپزخانه

آشپزخانه قلب خانه است و تنها جایی است که به نوعی شاید محل کار خانم ها نیز محسوب شود. آماده سازی غذا زمان زیادی می برد و این فعالیت باعث می شود به پاها ، کتف یا کمر آسیب بزند و در طولانی مدت در این نقاط از بدن احساس خستگی و درد کنند. پهن کردن فرش و قالیچه روی این کف پوش های سخت بستر نرم تری ایجاد می کند و فشار کمتری به پاها وارد می آورد. بنابراین می تواند یک راه حل مناسب و ساده باشد ولی دردسرهای فراوانی هم با خود به همراه می آورد ، چیدمانی که برای بخش های مختلف خانه درنظر گرفته می شود می تواند نمایی چشمگیر را به نمایش بگذارد. اگر فرش آشپزخانه باتوجه به المان های مختلفی که برای آن درنظر گرفته شده خریداری شود به طور حتم می تواند دکوراسیونی ایده آل را به وجود بیاورد. اغلب خانم های ایرانی در انتخاب فرش مناسب برای قلب تپنده خانه خود به دکوراسیون این بخش توجه داشته و ترجیح می دهند نمونه ای با بهترین کیفیت را انتخاب کنند ، آشپزخانه به عنوان فضایی شناخته می شود که قرار است کارهای مربوط به پخت و پز در آن انجام شود. به همین علت درخصوص فرش آشپزخانه حتماً باید مدلی را انتخاب کنید که علاوه بر کیفیت خوب قابلیت شستشوی راحت را نیز داشته و ظاهر اولیه خود را حفظ کند. موارد متعددی می تواند در زمان خرید شما را یاری کنند تا بهترین ها را انتخاب کنید اما بیش از هرچیزی سلیقه و نظر شما در این امر دخیل است. پیش از هر اقدامی توصیه می کنیم ابتدا خوب آشپزخانه خود را بررسی کرده و سپس به دنبال مدل هایی باشید که تناسب کامل با این محیط را داشته باشد ، چرا که هر فرشی برای آشپزخانه مناسب نبوده و به مرور زمان در استفاده از آن ها دچار مشکل خواهید شد. توجه به رنگ و سبک دکوراسیونی که در آشپزخانه وجود دارد به شما کمک می کند تا از بین طرح های مختلف و متنوع فرشی که این روزها روانه بازار شده بهترین گزینه را برگزینید. رنگ و طرح و ابعاد فرش از اهمیت بسیار زیادی برخوردار بوده و اگر با دقت انتخاب شوند به طور حتم دکوراسیونی ایده آل را برای شما به همراه خواهد داشت.

توجه به ابعاد

یکی از مهمترین نکاتی که در هنگام انتخاب فرش مناسب برای آشپزخانه باید درنظر گرفت ابعاد این فضای کاربردی و مهم است. فرشی که انتخاب می کنید باید به گونه ای باشد که نه کوچکتر از آشپزخانه باشد و نه بزرگتر از آن. این روزها تولیدکنندگان فرش های ماشینی نمونه های مدرنی را وارد بازار کرده اند که برای آشپزخانه مناسب بوده و شستشوی آن ها درمقایسه با فرش های دستبافت بسیار ساده تر است ، از آنجایی که وسایل متعددی در این بخش از خانه وجود دارد فرش آشپزخانه نباید شلوغ باشد. انتخاب فرشی با طرح های ساده برای بزرگتر نشان دادن این فضا مناسب تر خواهد بود. البته توجه داشته باشید اگر آشپزخانه بزرگی دارید درخصوص طرح فرش هیچ محدودیتی برای شما وجود نداشته و می توانید از بین نمونه های مختلف یکی را برگزینید. درصورت قرار دادن میز ناهارخوری در این بخش فرشی را انتخاب کنید که پایه صندلی درصورت عقب کشیدن بر روی فرش قرار بگیرد ، گلیم ها یکی از بهترین گزینه ها به عنوان فرش آشپزخانه به شمار می روند. علت این امر علاقه ایرانی ها به طرح های گلیم است که جذابیت خاصی داشته و در ابعاد مختلفی تولید می شود. کافی است پس از اندازه گیری دقیق آشپزخانه ابعاد مناسبی از گلیم فرش ها را سفارش دهید تا فضایی خاص و چشمگیر را در خانه خود ایجاد کنید.

انواع فرش آشپزخانه

فرش آشپزخانه دارای مدل های مختلف و متنوعی است که باتوجه به سلیقه خود می توانید یکی از آن ها را انتخاب کنید. طرح های فانتزی، وینتیج و کلاسیک  نمونه هایی هستند که برای استفاده در آشپزخانه طراحی شده اند. برخی از فرش ها دارای طرح و رنگ شادی هستند که بیشتر مورد توجه زوج های جوان قرار می گیرد. طراحی این فرش ها بسیار شبیه به پارکت بوده و تناژ رنگی گرم در آن ها بسیار به چشم میخورد. طرح های سه بعدی نیز مدل های جدیدتری هستند که فضایی چشمگیر را در آشپزخانه ایجاد کرده و می توانید ساعت ها در این فضا بوده و لذت ببرید.
ویژگی فرش آشپزخانه

فرش آشپزخانه دارای ویژگی های مختلفی است که مهترین آن ها شانه و تراکم فرش است. آن دسته از فرش هایی که دارای الیاف بلند هستند برای استفاده در آشپزخانه به هیچ وجه مناسب نمی باشند. چرا که ممکن است خرده های غذا و شرک و نان بر روی فرش ریخته و در لابه لای پرزهای آن مخفی شود. به همین علت توصیه می کنیم فرشی را انتخاب کنید که پرز کوتاهی داشته و به راحتی بتوان آن را تمیز کرد ، همانطور که پیش تر نیز عنوان کردیم هماهنگی فرش با دکوراسیون آشپزخانه نیز از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. به عنوان مثال اگر دکوراسیون آشپزخانه شما سنتی است انتخاب فرشی با طرح مدرن و یا فانتزی گزینه مناسبی به نظر نمی رسد. رنگ فرش نیز همینطور باشد با دیگر عناصر موجود در این فضا همخوانی کافی داشته باشد که بتواند فضایی آرام و دنج را به وجود بیاورد.
جنس فرش

از دیگر ویژگی هایی که درخصوص فرش آشپزخانه باید درنظر داشت جنس آن است. امروزه فرش هایی با الیاف پلی استر و نایلون تولید می شوند که برای استفاده در آشپزخانه مناسب است. علت این امر وجود رطوبت بالا و شستشوی مکرر فرش این قسمت است. فرش هایی که دارای الیاف نخی هستند پس از چندبار شستشو ممکن است حالت اولیه خود را از دست بدهند اما فرش های پلی استر اینگونه نبوده و می توان مدت های طولانی تری از آن ها استفاده کرد. وزن سبک و رنگ ندادن و پرز کوتاه از مهمترین ویژگی این دسته از فرش ها به شمار می رود. فرش های پلی استر به راحتی قابلیت جابجایی و شستشو را داشته و درصورت کثیفی می توان آن ها را سریعتر جابجا کرد. از دیگر ویژگی فرش های پلی استر ثابت ماندن آن ها در جای خود است و می توانید اطمینان داشته باشید که در محل خود ثابت مانده و لیز نخواهند خورد.
انتخاب رنگ فرش آشپزخانه

فرش آشپزخانه در مرحله اول باید به گونه ای انتخاب شود که در آن از رنگ های اشتها آور نظیر نارنجی، قرمز، سبز… استفاده شده باشد. در مرحله بعد باید دارای رنگ ثابت و با کیفیت باشد. البته می توان آن را تیره انتخاب کرد تا اگر آلودگی هم بر روی آن نشست خیلی به چشم نیاید.


انتخاب جنس فرش آشپزخانه

جنس این محصول یاید دارای نکات زیر باشد:

  •     فرش های شگی یا پرز بلند به دلیل داشتن پرز بلند می تواند محل مناسبی برای میکروب ها و باکتری ها باشد و برای آشپزخانه مناسب نیست.
  •     فرش آشپزخانه باید سبک و قابل حمل باشد تا بتوان آن را به راحتی شست و شو داد.
  •     در آشپزخانه از فرش ارزان قیمت استفاده کنید تا در صورت سوختگی بتوانید آن را تعویض کنید.
  •     به طور کلی فرشی که رطوبت کمتری را به خود جذب می کند می تواند گزینه مناسبی برای آشپزخانه باشد.

انتخاب فرش برای آشپزخانه مناسب است؟

شاید به نوعی پاسخ ما به این سوال منفی باشد زیرا فرش حتما در استفاده های مکرر به شستشوهای مداوم نیازمند است و از طرف دیگر انتخاب فرش ماشینی شاید اصلا به صرفه نباشد، در هر روی مطالبی که عنوان می شود هم به لحاظ انتخاب درست و منطقی و هم به لحاظ توجه به بودجه و نقدینگی در پاره ای از موارد می تواند یاری کننده باشد.

در صورتی که به دلایل مختلف تمایلی به استفاده از فرش های ماشینی نداشته باشیم می توانیم از گلیم برای پوشاندن کف آشپزخانه استفاده کنیم. استفاده از گلیم چند مزیت دارد، سبک بودن، قابل شست و شو بودن و با کیفیت بودن از مزیت های استفاده گلیم در آشپزخانه است.

انتخاب فرش مدرن و فانتزی

بهترین انتخاب برای آشپزخانه ها فرش های مدرن و فانتزی است که ضمن رعایت زیبایی خانه را بزرگ و روشن نشان می دهد و این روزها فرش های فانتزی سه بعدی و مدرن در میان خانه های ایرانی جای خود را باز کرده است.
انتخاب فرش مناسب

انتخاب فرش های سبک هم ارزان قیمت است و هم قابل شست و شو و اگر رنگ تیره نیز داشته باشد، انتخاب کاملا مناسب خواهد بود و این به آن خاطر است که آشپزخانه چنین فرشی را می طلبد.

دقت در اندازه مناسب فرش آشپزخانه

هنگام خرید فرش ماشینی برای آشپزخانه حتما به ابعاد فرش و متراژ آشپزخانه دقت کنید . فرشی که برای این قسمت از خانه برگزیده می شود نباید خیلی بزرگ یا کوچک تر از حد انتظار باشد . اگر آشپزخانه مستطیلی شکل دارید از فرش های باریک استفاده کنید ، اگر در آشپزخانه از میز ناهار خوری استفاده می کنید باید اندازه فرش زیر میز ناهار خوری قرار گرفته و کل صندلی ها را بپوشاند . پوشش دادن  صندلی ها باید به گونه ای باشد که حتی با عقب کشیده شدن آن ها نیز هنوز صندلی روی فرش باشد ، فرش ها می توانند برای جدا سازی یا تعریف فضاهای مختلف در آشپزخانه استفاده شوند. به طور مثال شما میتوانید منطقه ی کاری خودتان را از قسمت غذاخوری در آشپزخونه با استفاده از دو فرش متفاوت جدا کنید. یا حتی محل شست و شو و یا قسمتی که گاز اجاق گاز قرار دارد به این ترتیب جدا کنید ، البته باید توجه داشت هنگام استفاده از چند فرش مطمئن باشید که در اندازه های مختلف انتخاب شوند. از طرفی در مورد استفاده از چندفرش مطمئن شوید که سبک های آن ها باهم هماهنگ باشند، به دلیل آن که الگوهای مختلف و سبک های متفاوت می توانند حس هماهنگی را از بین ببرند و ایجاد بی نظمی کنند.

قیمت فرش آشپزخانه

زمانی که قصد خرید فرش آشپزخانه را دارید بیش از هرچیزی قیمت آن نظرتان را جلب می کند. فرش ها باتوجه به الیافی که در بافت آن ها به کار رفته دارای قیمت های مختلفی هستند. گلیم ها و فرش های پلی استر به دلیل قیمت پائین ترین که دارند بیشترین توجهات را به خود جلب کرده و می توان به سادگی پس از مدتی آن ها را تعویض نمود. اگر چرخی در بازار فرش بزنید می توانید تنوع قیمت را از نزدیک مشاهده کرده و باتوجه به بودجه خود گزینه مناسبی را انتخاب نمائید.


آردینی اوخو
شنبه 16 مرداد 1400
بؤلوملر :

ویژگی های بارز در فرش اتاق کودک پسرانه

0 گؤروش
یازار:‌

اگر بخواهیم به بررسی ویژگی های فرش اتاق کودک پسرانه بپردازیم به طور ناخود آگاه ذهن ما سراغ مقایسه ی اتاق پسران با دختران می رود. علی رغم دختر خانم ها که از طرح های احساسی بیشتر از طرح هایی که حس قدرت را القا می کنند استقبال می کنند. آقا پسرا از هر آن چیزی که حس قدرت به آن ها دهد بیش تر استقبال می کنند و در میان رنگ هایی که وجود دارد بیشتر استفاده از رنگ آبی در اتاقشان استفاده می کنند. پس با یک فرش زمینه آبی و وجود یکی از شخصیت های قدرتمند کارتونی نظیر بت من و یا مرد عنکبوتی می توانید آن ها را به وجد بیاورید و اتاقشان را زیبا تر کنید.

مدل های جدید فرش اتاق کودک پسرانه

به طور کلی فرش اتاق کودک پسرانه دارای استاندارد و ویژگی های مشخص است و آن ها از نوع خاصی از محصولات پیروی می کنند. استقبال پسران از مدل های جدید موجود در انیمیشن و کارتون ها و استفاده از انواع طرح ماشینی و حیواناتی نظیر شیر و اسب سبب شده است که اتاق کودکان پسر را متفاوت از اتاق دختران که طرفدار طرح های عروسکی هستند ببینیم. مدل هایی نظیر فرش کودک مدل ماشین، بچه رئیس، بت من، مرد عنکبوتی از جمله مدل هایی هستند که به طور ویژه در اتاق کودک پسرانه نظاره گر هستیم.


نحوه ی خرید فرش اتاق کودک پسرانه

برای خرید فرش اتاق کودک پسرانه دو راه وجود دارد یکی خرید از فروشگاه های فیزیکی موجود در سراسر کشور می باشد که شما با حضور در این فروشگاه ها می توانید محصول مورد نظر خود را انتخاب و خریداری فرمایید. دومین راه خرید اینترنتی است که توصیه ما به شما عزیزان خرید اینترنتی است که سبب صرفه جویی در زمان و هزینه شما خواهد. ضمن این که برای خرید فرش کودک به جهت آن که کودک شما در جریان انتخاب و خرید این محصول ممکن است که خسته شود انتخاب این محصول از طریق سایت هایی که خرید اینترنتی دارند بهتر خواهد بود.
خرید فرش اتاق کودک پسرانه، نحوه ی ارسال و گارانتی

در خرید فرش اتاق کودک پسرانه به روش اینترنتی نیز شما با مراجعه به قسمت نحوه ی ارسال و گارانتی می توانید ضمن دانستن مواردی که مشمول گارانتی می شوند از نحوه ی مرجوع محصولات در صورت عدم تطابق و ارسال آن فروشگاه اینترنتی آگاه شوید. به این صورت می توانید از انتخاب آگاهانه خود نهایت لذت را ببرید و در صورت بروز مشکلات مختلف مسئله تان را به راحتی رفع و رجوع فرمایید.

مزیت های خرید فرش اتاق کودک پسرانه

خرید فرش اتاق کودک پسرانه انتخابی است که ضمن زیباسازی دکوراسیون اتاق کودکتان می تواند تاثیر بسیار زیادی در رفتار و روان فرزند شما داشته باشد. وجود یک اتاق با علاقمندی هایی که مختص فرزند شماست حس اعتماد به نفس و استقلال را به فرزندتان هدیه می کند و سبب ایجاد انگیزه و خلاقیت می شود. برای رسیدن به این مطلوب می توانید اقدام به کمک گرفتن از فرزندتان کنید و در این خصوص به او اجازه تصمیم گیری بدهید و در نهایت کودکی شاد و قوی خواهید داشت که از رشد و زندگی او در کنارتان نهایت لذت را خواهید برد.

اهمیت سلامت فرش در خرید فرش اتاق کودک پسرانه

فارغ از مسئله ی قیمت و طرح و مدل فرش فاکتور دیگری وجود دارد که بیش از هر چیز دیگری اهمیت دارد و آن مسئله ی سلامت فرش است. از آن جایی که کودکان ساعات زیادی از عمر کودکی خود را در اتاق خود بر روی راه رفتن و بازی کردن برای فرش می گذارند و حتی گاهی بر روی فرش خوابشان می برد از این رو بحث سلامت فرش و اهمیت آن مطرح می شود. گاهی اوقات فرش ها با الیاف حساسیت زایی تولید می شوند که بسیار زیاد برای کودکان خطرناک خواهد بود بنابر این به شما عزیزان توصیه می کنیم به هنگام خرید فرش به جنس الیافی که از آن ها تهیه می شوند توجه فرمایید. نکته ی بعدی بحث لطافت و نرمی فرش اتاق کودک است که اگر شما کودک نوپا دارید باید به آن دقت بسیار زیادی کنید. همه ی این مباحث مواردی است که هم در خرید فرش دخترانه و هم در خرید فرش اتاق کودک پسرانه مهم و قابل اهمیت خواهد بود.


نکات مهم در خرید فرش اتاق کودک پسرانه

به هنگام خرید فرش برای اتاق کودک پسرانه حتما به مواردی که در این مقاله اشاره شده است توجه فرمایید تا از داشت یک فرش مناسب لذت ببرید. به طور کلی فرش باید ضد حساسیت و فاقد پرزدهی باشد که ضمن مطمئن بودن از سلامت فرش دچار مشکلات بعد از خرید نشوید. از آن جایی که فرش کودکان ممکن است با لوازمی نظیر رنگ ها و ماژیک ها و سایر موارد دیگر کثیف شوند حتما از الیاف فرشتان مطمئن باشید تا پس از شستشو دچار افت کیفیت نشوند. سعی کنید به هنگام خرید فرش برای کودکان فرش های پرز بلند و یا ریشه دار انتخاب نکنید زیرا این گونه فرش ها به سبب پرزهای بلند و یا وجود ریشه در اطراف فرش منبع آلودگی خواهند بود.

انتخاب رنگ آبی

رنگ آبی به طور ویژه در اتاق کودکان پسر استفاده می شود و به دلیل آن که دارای طیف رنگی زیادی است می توان از بین رنگ های آبی آسمانی، آبی نفتی، آبی فیروزه ای، اطلسی و یا سایر رنگ ها نظیر رنگ بنفش و سبز و قرمز را به طور ویژه برای این اتاق استفاده کرد. وجود فرش های کودک با انواع زمینه های رنگی و طرح های زیاد می تواند اتاق فرزند شما را گرم و دلنشین کند. رننگ آبی می تواند با اکثر رنگ ها ترکیب شده و در کنار سایر لوازم اتاقتان هماهنگی و هارمونی داشته باشد.

خرید فرش اسپرت و یا نوجوان

گاهی اوقات یک طرح بی نهایت کودکانه پس از گذشت یک یا چند سال می تواند موجب دلزدگی نوجوانان و فرزندان شما شود. از این رو توصیه ما به شما انتخاب یک محصول متناسب با روحیه نوجوانان است. ضمن این که گاهی اوقات دو کودک با جنسیت و یا سن مختلف در اتاق حضور دارند در چنین حالتی شما می توانید از فرش با طرح هایی که مناسب نوجوانان است و یا به صورت اسپرت هم برای دختران و هم برای پسران تولید شده است استفاده کنید. خرید فرش اسپرت می تواند حس کودکانه ای که از اتاق فرزندمان به ما القا می شود و مناسب نوجوانان نیست جلوگیری کند و حس خوبی به فرزند نوجوان ما دهد البته این موضوع فقط در خصوص فرش اتاق نیست بلکه شما می توانید سرویس خواب کودکتان را هم به شکل اسپرت انتخاب کنید.

شکل و ابعاد

روزانه انواع فرش با طرح و رنگ های مختلف و با اندازه های گوناگون تولید می شود تا اتاق کودکان را زیبا و هنرمندانه نماید. انتخاب یک محصول با اندازه و شکل متفاوت می تواند یک انتخاب خارق العاده باشد. فرش ها به شکل های مختلف ماشین و طرح و رنگ های گوناگون تولید می شوند، سعی کنید قبل از انتخاب و خرید فرش  برای اتاق کودکتان همه چیز را به درستی در ذهنتان تصور کنید و ازمحصولی متناسب با اتاق فرزندتان استفاده کنید. شما حتی می توانید برای اتاق کودکان خود از فرش های گرد استفاده کنید و با این کار فضای اتاق آن ها را بزرگتر از آن چه هست به نمایش بگذارید. در هر صورت انتخاب فرش با ابعاد مناسب مهم ترین چیزی است که به هنگام خرید باید به آن توجه کنید و خریدتان را متناسب با آن انجام دهید.
هارمونی

فرش یکی از لوازمی است که به طور ویژه در ایجاد یک دکوراسیون داخلی نقش بسیار مهمی را ایفا می کند و شما می توانید برای ایجاد هماهنگی و هارمونی از نکات مختلفی در این اتاق استفاده کنید. به هنگام خرید فرش اتاق کودک پسرانه شما می توانید از یک طرح مناسب و مورد علاقه کودکتان استفاده کنید و پرده و سایر اکسسوری های موجود در اتاق فرزندتان را نیز بر حسب آن طرح تهیه فرمایید. سرویس خواب کودک و طرح فرش و پرده در صورت هماهنگی با یکدیگر بی نهایت در دکوراسیون اتاق فرزند شما تاثیر گذار و زیبا خواهد بود.

جنس نخ فرش

جنس نخ فرش یکی از مهم ترین فاکتورهایی است که در تولید فرش مناسب اهمیت دارد، انتخاب یک فرش مناسب فانتزی برای اتاق کودک از جنس اکرولیک و یا پلی استر و یا هر الیاف دیگری متفاوت خواهد بود و مزیت ها و معایب مختلف خود را دارند که در مقالات گوناگون عالی قاپو به آن پرداخته ایم. استفاده از الیاف مختلف در تار و پود فرش در وزن و افت کیفیت آن ها پس از شستشو موثر خواهد بود پس در انتخاب فرش مناسب نهایت توجه و دقت را داشته باشید.


انتخاب متفاوت و خارق العاده

از میان انبوه زیادی از طرح  و فرش های گوناگونی که روزانه تولید می شوند، انتخاب فرش هایی نظیر فرش مدل مار و پله می تواند یکی از مناسب ترین انتخاب های ما باشد. فرش مدل مار و پله مختص یک جنس و یا سن خاص نیست و می تواند در اتاق کودکان با هر سن و جنسی که دارند مورد استفاده قرار گیرد. انتخاب این مدل های هوشمدانه نیازمند دید بازتر و توجه ویژه ی شماست. ضمن این که ما به شما توصیه می کنیم برای خرید فرش اتاق کودک از محصولاتی تیره و یا چرک تاب استفاده کنید که آلودگی هایی که اغلب بر سر بی دقتی کودکان بر روی فرش ایجاد می شوند کمتر به چشم بیایند.

در این مقاله به بررسی  نکات مهم در خرید فرش اتاق کودک پسرانه پرداختیم و در خصوص قیمت، خرید، نحوه ی ارسال و گارانتی برای شما سخن به میان آوردیم. مزیت های استفاده از آن و سلامت فرش برای کودکان را مورد بررسی قرار دادیم، امیدواریم از خواندن این مطالب نهایت استفاده را برده باشید.

آردینی اوخو
شنبه 16 مرداد 1400
بؤلوملر :

لیست بزرگترین فروشگاه های اینترنتی فرش در ایران

0 گؤروش
یازار:‌

در این پست می خوام بزرگترین فروشگاه های اینترنتی فرش رو به شما معرفی کنم .
  1. شهر فرش
  2. فرش عالی قاپو
  3. آقای فرش
  4. فرش مشهد
  5. کالا فرش
  6. فرش آنلاین

آردینی اوخو
شنبه 16 مرداد 1400
بؤلوملر :

فرش کارتونی و عروسکی کودک

0 گؤروش
یازار:‌

چیدمان و دکوراسیون جذاب اتاق کودک همواره مورد توجه افراد به خصوص والدین بوده است. اتاقی راحت و زیبا و شاد متناسب با روحیه کودکانه فرزندمان. حال سوالی پیش می آید بهتر است جنس کفپوش این اتاق چه باشد تا هم در نظافت و تمیز کردن روزانه و هم از خطرات ناشی از افتادن کودک بر روی زمین به حین بازی جلوگیری شود؟ ما به شما دوستان می گوییم که طبق تحقیقات کارشناسان چیدمان اتاق کودک، بهترین کفپوش برای این اتاق فرش کودک است.

فرش بچگانه

ما به دنبال خرید فرش کودک و یا بچگانه باید به یک سری نکات توجه داشته باشیم تا بعد از خرید آنچه که به عنوان فرش بچگانه گرفته ایم پشیمان نشویم. فرش اتاق کودک دارای ویژگی های متفاوت از فرش سایر نقاط در فضاهای داخلی می باشد. کودک بر اساس سن خود همواره به دنبال بازی کردن در فضای اتاق است. فرزند ما چه پسر و چه دختر اغلب این بازی ها را بر روی زمین و در فضای اتاق خود انجام می دهد. پس همین عامل ما را به فکر خرید فرشی مناسب با داشتن الیافی خوب می اندازد. فرشی که هم از رنگبندی زیبا و شاد و کودکانه برخوردار باشد و هم خیال ما را از سلامت نخ های استفاده شده در تارو پودش راحت سازد.

خرید فرش کارتونی و عروسکی کودک

کودکان عاشق دیدن کارتون ها و قهرمانان درون آن ها هستند و سعی می کنند تا در نقاشی های خود آن ها را به تصویر بکشند. تولیدکنندگان فرش کودک از این موضوع استفاده کرده و به تولید فرش کارتونی و عروسکی در این زمینه پرداخته اند. به عنوان مثال فرش اتاق کودک طرح جاده می تواند انتخاب مناسبی برای اتاق پسرمان باشد چراکه هم از مزایایی چون کفپوشی نرم و راحت برخوردار است و هم می تواند یک گزینه ی عالی جهت ماشین بازی بر روی این فرش باشد.

پس با یک انتخاب درست از طرح و رنگ فرش اتاق کودک می توانید هم زیبایی را به فضاهای کودکانه درون اتاق بدهید  و هم ابزاری خلاقانه و مناسب جهت بازی های کودکانه فرزند دلبندمان باشد.

 قیمت فرش کودک پسرانه

پسر بچه ها با داشتن روحیه پر جنب و جوش و بازیگوش خود همواره به دنبال بازی های پر از فعالیت هستند. انتخاب فرشی با الیاف مناسب و باکیفیت برای اتاق پسر بچه ها بسیار مهم است. چراکه فرش ما باید از مقاومت بالایی در برابر پا خوردن و بازی های آنها داشته باشد. در کنار آن باید فرش از جهت تمیز کردن و یا ضد لک بودن نیز مناسب باشد. برای اتاق پسر بچه ها سعی می شود تا از رنگ های تیره که کثیفی و لک ها را خیلی زود نمایان نسازد، استفاده شود. از فرش های کودک پسر می توان طرح کارتونی یا انیمشنی، فرش طرح جاده و یا فرش کودک ماشینی و غیره را نام برد که در انواع رنگ بندی ها وجود دارند.

قیمت فرش کودک دخترانه

اغلب دختربچه ها از روحیه لطیف و آرامی برخوردارند و از بازی های با جنب و جوش کمتر لذت می برند. فرش کودک دخترانه نیز از ویژگی های خاص خود برخوردارند. به هر حال چه پسر و چه دختر بچه فرش شما باید الیاف استاندارد و سالمی باشد تا از هر گونه پرزدهی در فرش جلوگیری شود. پرز فرش برای سلامت کودکان خطرناک است حال تصور کنید چنانچه فرش شما این خاصیت را نداشته باشد در حین بازی کودکتان ممکن است وارد دهان او شود. در این بین می تواند سبب بیماری های مختلفی گردد که در نهایت شما را از چنین خریدی پشیمان می سازد. چه بهتر که هنگام خرید فرش اتاق کودک تمامی موارد با اهمیت در سلامت فرش را به دقت مورد توجه قرار دهیم.


آردینی اوخو
شنبه 16 مرداد 1400
بؤلوملر :

مزایا و معایب فرش شگی ؟!!

0 گؤروش
یازار:‌

انتخاب فرشی هماهنگ با دکوراسیون داخلی چالشی است که بسیاری از افراد با آن روبرو هستند. فرش شگی یکی از انواع زیبای فرش های مدرن شناخته می شود که طی سال های اخیر توانسته توجهات زیادی را به خود جلب کند. این مدل از فرش های مدرن تحت عنوان فرش پرزبلند نیز شناخته می شود. یکی از مهمترین مواردی که موجب شده افراد به سمت خرید فرش های مدرن به ویژه فرش پرزبلند روی بیاورند قیمت بالای فرش های ماشینی است.

فرش شگی چیست؟

فرش های مدرن دارای قیمت مناسب تری بوده و از رنگ های مختلفی در بافت آن ها استفاده شده که برای هرسبک از دکوراسیونی ایده آل می باشند. فرش پرزبلند نیز دارای انواع مختلفی است که در یکی از پرطرفدارترین انواع آن را معرفی کرده و کمی درخصوص ویژگی های آن صحبت خواهیم کرد. فرش شگی تنها چند سالی است که تولید شده و وارد دنیای فرش های مدرن شده است. کشورهای اروپایی و آمریکایی بیشترین متقاضی را در زمینه خرید فرش پرزبلند داشته اند. این درحالی است که فرش های کلاسیک مناسب ترین گزینه برای استفاده در دکوراسیون های سنتی و ایرانی به شمار می رود.

فرش پرزبلند به دلیل داشتن طراحی مدرن بای دکوراسیون های امروزی مناسب بوده و درحال حاضر افراد بسیاری نسبت به داشتن آن ها علاقه نشان داده اند. فرش های پرزبلند حالت تزئینی داشته و سایزهای مختلفی از آن ها را می توان سفارش داد. رنگبندی متنوعی که این دسته از فرش ها دارند موجب شده تا قابلیت هماهنگی با هر رنگ از دکوراسیون داخلی را داشته باشند.

فرش شگی ترک

یکی از زیباترین انواع فرش های پرزبلند به نام فرش شگی ترک معرفی می شود که درعین داشتن پرزهای بلند وزن بسیار کمی دارد. این دسته از فرش ها بسیار نرم بوده و باعث می شوند برای استفاده در بخش های مختلف خانه کارایی داشته باشند. فرش شگی ترک خود به چند دسته مختلف تقسیم می شود که عبارتنداز: شگی تک رنگ، سه بعدی و لایت. هرکدام از انواع فرش پرزبلند ویژگی های مختص به خود را داشته و دارای طراحی زیبایی می باشد.

در بافت این فرش ها تنها یک رنگ استفاده شده اما درخصوص انواع سه بعدی آن چند رنگ در کنار طرح های سه بعدی استفاده شده است. فرش های پرزبلند لایت نیز دارای طرح سه بعدی هستند اما از رنگ های براق در بافت آن ها استفاده شده که چشمگیرتر به نظر می رسند.

جنس الیاف فرش شگی

فرش های شگی از الیاف پلی پروپلین تولید می شوند که جزو الیاف مرغوبی بوده و پرزدهی ندارند. برخی از تولیدکنندگان فرش های مدرن برای اینکه بتوانند محصولات خود را با قیمت کمتری به فروش برسانند از الیاف پلی استر استفاده می کنند. فرش های پرزبلندی که از الیاف پلی استر بافته شده اند دارای دوام و طول عمر بیشتری هستند و قیمت مناسب آن ها موجب شده تا کاربردی تر از دیگر انواع فرش شگی شناخته شوند.

فرش شگی با هر الیافی که بافته شود بسیار نرم بوده و علت آن وجود الیاف بلند است. پرزهای این مدل از فرش های مدرن دارای ارتفاع 3 سانتی متری بوده و زمانی که پا روی فرش می گذاریم نرمی الیاف را به خوبی حس می کنیم.

مزایای فرش شگی

فرش شگی نیز همچون دیگر مدل های فرش های پرزبلند دارای مزایای متعددی است که در ادامه برخی از آن ها را عنوان خواهیم کرد:

  •  لطافت بالای الیاف

نخستین مزیتی که درمورد فرش های پرزبلند می توان عنوان کرد نرمی الیاف آن است. به همین علت می توان از آن ها درخصوص اتاق خواب استفاده کرد.

  • قیمت ارزان فرش پرزبلند

تراکم فرش های پرز بلند نسبت به فرش های کلاسیک کمتر بوده که همین امر موجب می شود تا هنگام خرید مبلغ کمتری را بپردازید. چنانچه قصد دارید برای بخش های مختلف خانه خود فرشی باکیفیت بالا و قیمت پائین را خریداری کنید فرش های پرز بلند می تواند گزینه مناسبی باشد.

  • رنگ بندی متنوع

از دیگر مزایای فرش شگی وجود رنگبندی مختلف در آن ها است. چنانچه مدلی بافته شده با الیاف پلی استر را انتخاب کنید متوجه استفاده از رنگ های زنده تر در آن ها خواهید شد. فرش های پرز بلند پلی استر چشمگیری بیشتری نسبت به الیاف دیگر دارند که همین امر موجب شده افراد بسیاری متقاضی خرید این دسته از فرش های پرزبلند باشند.

  • عدم پرزدهی و ضدحساسیت

به کارگیری الیاف پلی استر در بافت فرش های پرزبلند موجب شده تا میزان پرزدهی آن ها بسیار کاهش یابد. این دسته از فرش ها ضدحساسیت بوده و می توان بدون نگرانی از سلامت سایر افراد خانه از آن ها در هرفضایی استفاده کرد.

  • سایزبندی متنوع فرش شگی

از دیگر مزایای فرش شگی بافته شدن در ابعاد و اندازه های مختلف است. تا چند سال پیش این فرش ها در ابعاد 6 متری و سایزهای کوچکتر بافته می شدند اما امروزه ابعاد 9 و 12 متری آن ها نیز بافته شده و اشکال هندسی مختلفی دارند.

معایب فرش شگی

علیرغم مزایای متعددی که این فرش دارد باید چند مورد را نیز به عنوان معایب این دسته از فرش های مدرن عنوان کرد.

  • نفوذ گرد و غبار بین الیاف بلند

همانطور که از ابتدا گفتیم فرش شگی دارای الیاف بلندی است که می تواند محل مناسبی برای جمع شدن گرد و غبار شود. به همین دلیل بهتر است از این مدل فرش مدرن در بخش هایی که دارای رفت و آمد زیاد است استفاده نکنید. به عنوان مثال این نوع فرش بهترین گزینه برای فضاهای خلوت و یا اتاق خواب به شمار می رود. اگر از ابعاد کوچکتر این فرش های مدرن مدلی را انتخاب کرده اید فرایند تمیز کردن و شستشوی آن برایتان راحتتر خواهد بود.

  • طول عمر کمتر درمقایسه با فرش های اکریلیک

علیرغم اینکه الیاف پلی استر از دوام و استحکام بالایی برخوردار هستند اما پس از چند سال جمع شده و درهم گره می شوند. این درحالی است که الیاف اکریلیک و پلی پروپلین اینگونه نبوده و می توان سالیان بیشتری از آن ها استفاده کرد. البته قیمت پائین تر الیاف پلی استر این امکان را به شما می دهد که پس از چند سال فرش خود را تعویض کرده و مدل دیگری را جایگزین آن کنید.

فرش شگی ارزان قیمت

اگر به دنبال خرید فرش پرزبلند با قیمت ارزان هستید توصیه می کنیم به سراغ فروشگاه های اینترنتی بروید. محصولات عرضه شده توسط آن ها به قیمت درب کارخانه بوده و می توان فرشی باکیفیت بالا را با قیمت بسیار مناسبی خریداری نمود. فروشگاه عالی قاپو به عنوان مجموعه ای فعال در زمینه عرضه فرش های مدرن و فانتزی و کلاسیک محصولات باکیفیتی را با قیمت بسیار مناسب عرضه کرده است.

فرش شگی ساده

در میان طرح های مختلف فرش پرزبلند مدل های ساده آن بیشترین طرفدار را دارد. علت آن هم این است که طرح های هندسی و سه بعدی و یا چند رنگ پس از مدتی موجب دلزدگی شده و به گونه ای از مد خواهند افتاد. این درحالی است که فرش شگی ساده همیشه روی مد بوده و می توان سالیان متمادی از آن ها استفاده کرد.

باتوجه به موارد فوق می توان نتیجه گرفت در بین مدل های مختلف فرش مدرن فرش شگی یا همان فرش های پرزبلند بیشتر مورد توجه بوده و می توان از آن ها در هرفضایی استفاده کرد. فرش پرز بلند برای پهن کردن در اتاق خواب کودکان نیز مناسب بوده و هیچ مشکلی برای آن ها به وجود نخواهد آورد.

قیمت فرش شگی

همانطور که بالاتر نیز اشاره کردیم فرش شگی یکی از زیرمجموعه های فرش های فانتزی می باشد. این مدل از فرش های ماشینی در مقایسه با فرش های کلاسیک از قیمت پائین تری برخوردار هستند و همین امر افراد بسیاری را متقاضی خرید فرش های فانتزی کرده است. این فرش نیز از این قائده مستثنی نبوده و با قیمت مناسبی در دسترس متقاضیان قرار دارد.

خرید فرش شگی

علاقه مندان به خرید فرش شگی می توانند به سایت مجموعه عالی قاپو مراجعه کرده و مدل های مختلف این فرش را مشاهده نمایند. این مجموعه کلکسیونی جذاب از فرش های پرزبلند را با قیمت بسیار مناسبی عرضه کرده که متقاضیان می توانند با اطمینان خاطر از کیفیت آن فرش موردنظر خود را انتخاب و خریداری نمایند.

آردینی اوخو
چهارشنبه 13 مرداد 1400
بؤلوملر :

مدل های مختلف فرش مدرن

0 گؤروش
یازار:‌

اگر کمی به اطراف خود نگاه کنیم میبینیم همه چیز به روز و مدرن شده و این مدرنیته در تمام بخش های زندگی ما خود را به خوبی نشان می دهد. دنیای فرش نیز از این مدرن بودن عقب نمانده و فرش های جدیدی وارد بازار شده اند که طرح و رنگ آن ها تفاوت بسیاری با فرش های کلاسیک دارد.در بافت این نوع از فرش ها از رنگ های شادی همچون قرمز و یا رنگ های خنثی همچون طوسی به وفور استفاده می شود و اغلب دارای رنگ زمینه طوسی هستند. رنگ کرم در این مدل ها کمتر به چشم می خورد و تنها برای برجسته نشان دادن بخشی از قسمت ها از این رنگ استفاده می شود. در واقع رنگ های به کار رفته در بافت این قابلیت را دارند که طرح های موجود را مجزا از یکدیگر نشان دهند و این خود به جذابیت آن می افزاید.

فرش مدرن چیست ؟

فرش مدرن (https://aliqapo.com/modern) دارای تنوع بالایی بوده و طراحی و رنگبندی آن به گونه ای است که می تواند هرسبک و سلیقه ای را پاسخگو باشد. فرش های سه بعدی، شگی، وینتیج و کلاریس نمونه های مختلفی از فرش مدرن به شمار می رود. نقش و نگاره های ساده و هندسی طراحی فرش های فانتزی را به خود اختصاص داده و کاملاً متناسب با دکوراسیون مدرن و امروزی می باشند. تناسب هریک از مدل های فرش فانتزی موجب شده برای استفاده در فضاهای مختلف خانه گزینه مناسبی باشند.

  • عدم طراحی ویژه

فرش های کلاسیک بیشتر دارای طرحی هستند که برگرفته از اقلیم هر منطقه ای است اما در این مدل ها اینگونه نبوده و از طراحی خاصی پیروی نمی کنند. این دسته از فرش ها برای استفاده در دکوراسیون های جدید بهترین گزینه هستند.

  • مناسب هر فضایی

این دسته از فرش ها برای استفاده در دکوراسیون های مدرن بهترین گزینه هستند.یکی از ویژگی های مهمی که درخصوص فرش مدرن می توان عنوان کرد هماهنگی و تناسب آن برای هر فضایی از خانه است. این مدل از فرش ها برای پهن کردن در اتاق خواب، سالن پذیرایی، راهرو و یا حتی آشپزخانه طراحی شده اند که با قیمت مناسبی نیز ارائه می شوند.

خرید فرش مدرن

اگر قصد خرید فرش مدرن دارید بهتر است زمان خود را بیهوده سپری نکرده و به فروشگاه اینترنتی عالی قاپو سری بزنید. مدل های متنوعی که توسط این فروشگاه اینترنتی عرضه شده می تواند نظر شما را جلب کرده و طرحی متناسب با دکوراسیون داخلی خانه خود را خریداری نمائید. هزینه ای که در خرید اینترنتی می پردازید نسبت به فروشگاه های حضوری بسیار مناسبتر بوده و دیگر نیازی به گشت و گذارهای طاقت فرسا در فروشگاه های فرش نخواهد بود.

تابلو فرش دستبافت مدرن

تابلو فرش در واقع گونه ای از فرش می باشد که بیشتر برای تزئین خانه کاربرد داشته و بافت ریز و فشرده ای دارند. این هنر اصیل از گذشته های دور تا کنون مورد توجه بسیاری از خانواده های ایرانی بوده و از آن در جای جای خانه خود استفاده می کنند. تابلو فرش دستبافت مدرنی که امروزه بافته می شود همچون گذشته اصالت ایرانی را نشان می دهد. اگر نسبت به خرید این کالای ارزشمند علاقه مند باشید حتماً هنگام خرید انواع دستبافت آن ها را نیز از نزدیک دیده اید. تابلو فرش های دستبافت در مقایسه با نمونه های ماشینی از کیفیت بالاتری برخوردار هستند و این امر به عنوان وجه تمایز آن ها به شمار می رود.

یکی از مهمترین عواملی که در افزایش طول عمر تابلو فرش دستبافت نقش دارد گره های محکمی است که در بافت آن زده می شود. این درحالی است که در بافت تابلو فرش های ماشینی هیچ گره ای وجود نداشته و حرارت زیاد موجب می شود تا الیاف به یکدیگر بچسبند.

در طراحی تابلو فرش دستبافت مدرن از طرح های مختلفی استفاده می شود که هم حالت فانتزی داشته و هم می توان طرح های سنتی را در آن ها مشاهده کرد. برخی از طرح های تابلو فرش دستبافت نشان دهنده سبک زندگی اقوام مختلف است که بسیار مورد توجه بوده و طرفداران مختص به خود را دارد. در این مدل از تابلوها می توان خانه های روستایی، زندگی عشایری و یا تصویر حیوانات اهلی و وحشی مانند اسب و ببر را مشاهده کرد. درحال حاضر تولیدکنندگان تابلو فرش ها این امکان را به مشتریان خود داده اند که تصویر دلخواه خود را بر روی فرش ماندگار کنند. شهرهای اصفهان، کاشان، قم و سردرود مهمترین مراکز تولید تابلوفرش دستبافت شناخته می شوند.

در بین مدل های مختلف تابلوفرش انواع ابریشمی از قیمت بیشتری برخوردار هستند. علت این مساله نیز استفاده از الیاف باکیفیت، سبک چله کشی و جنس قاب فرش است. این موارد باعث می شود مدل های ابریشمی نسبت به دیگر مدل ها متمایزتر و ارزشمندتر باشند.

خرید اینترنتی فرش مدرن در کارخانه های ایرانی

ورود مدرنیته به زندگی روزمره افراد موجب شده بسیاری نسبت به ایجاد دکوراسیون مدرن در خانه تمایل بیشتری داشته باشند. همین مساله تولیدکنندگان فرش های ماشینی را به این فکر انداخته که در بین محصولات خود فرش فانتزی را نیز بگنجانند. برخی از کارخانه ها نیز اقدام به عرضه محصولات به صورت درب کارخانه کرده اند که از لحاظ قیمتی پائین تر از فروشگاه های فرش می باشد. برخی نیز محصولات خود را به صورت اینترنتی عرضه کرده اند که قیمت آن ها همچون درب کارخانه بوده و می توانید بدون گشتن در سطح شهر و سر زدن به فروشگاه های فرش طرح مدرن و فانتزی موردنظر خود را سفارش دهید.

فروش فرش مدرن طرح کهنه

اگر به فرش های فانتزی جدیدی که تولید شده اند بادقت نگاه کنید متوجه می شوید طرح آن ها شباهت بسیاری به نمونه های قدیمی و کهنه دارد. این دسته از فرش های مدرن تحت عنوان فرش کهنه نما و یا وینتیج معرفی می شوند. فرش وینتیج یکی از انواع جدید فرش ماشینی است که دارای سبک خاصی در طراحی بوده و درحال حاضر طرفداران بسیاری دارد. علت آن علاقه افراد به فرهنگ و سنت ایرانی بوده و این فرش های زیبا در عین مدرن بودن سنتی نیز به نظر می رسند. علاوه براین از فرش های مدرن وینتیج می توان در دکوراسیون های سنتی و مدرن استفاده کرده و زیبایی چشمگیری را در خانه ایجاد کرد.

هنوز هم افراد بسیاری به فرش های دستبافت علاقه دارند اما بالا بودن قیمت آن ها مانع می شود. به همین علت فرش های وینتیج گزینه ایده آلی بوده و طرح و نقشه آن ها کاملاً شبیه به فرش های دستبافت است و می توانند جای خالی این هنر دست ارزشمند را در خانه پر کنند. این روزها فروشگاه های حضوری و اینترنتی متعددی اقدام به فروش فرش مدرن طرح کهنه یا همان وینتیج کرده اند. فروشگاه عالی قاپو یکی از آن ها می باشد که طرح های متنوعی را با نازلترین قیمت عرضه کرده است.

طرح فرش مدرن

پیش تر نیز گفتیم که در طرح فرش مدرن هم نقوش سنتی به چشم می خورد و هم از اشکال هندسی و نقوش ساده استفاده شده است. طرح این دسته از فرش های ماشینی به گونه ای است که با هر سلیقه و نظری می توان طرح زیبایی را انتخاب کرده و در داشتن دکوراسیونی ایده آل بسیار مناسب هستند. شکل ظاهری فرش های مدرن و فانتزی نیز بایکدیگر متفاوت بوده و می توان نمونه های مربع، مستطیل، پروانه ای و یا طرح هایی شبیه به گل و برگ را مشاهده کرد. اگر برای هر بخش از خانه خود به دنبال طرح خاصی هستید بهتر است باتوجه به ترددی که صورت می گیرد نوع مناسبی را انتخاب کنید. به عنوان مشال فرش فانتزی شنل بیشتر جنبه تزئینی داشته و می توان از آن در سالن پذیرایی استفاده کرد. اما گلیم فرش ها به دلیل طول عمر بالا و مقاومتی که دارند بهترین گزینه جهت استفاده در راهرو می باشند. درخصوص اتاق خواب نیز می توانید از فرش فانتزی با طرح سه بعدی استفاده کنید.

فروش فرش مدرن

فروش فرش مدرن به دلیل استفبال گسترده ای که طی سال های اخیر از آن ها شده بسیار رونق گرفته و اغلب فروشندگان فرش نمونه های مدرن و فانتزی را جایگزین طرح های کلاسیک و سنتی کرده اند. این مدل از فرش های ماشینی از لحاظ قیمتی بسیار مقرون به صرفه بوده و این امر موجب شده تا طی چند سال اخیر بیشترین فروش را به خود اختصاص دهند. فرش های کلاسیک به قدری گران قیمت هستند که به راحتی نمی توان آن ها را تعویض نمود اما درخصوص فرش های مدرن اینگونه نیست. از آنجایی که قیمت آن ها نسبت به فرش های کلاسیک پائین تر است می توانید به راحتی پس از چند سال نمونه جدیدی را جایگزین آن ها کنید.

فرش ابریشم گونه طرح مدرن

فرش ابریشم گونه نمونه جدیدی از فرش های مدرن به شمار می رود که در بافت آن ها از الیاف ابریشم مصنوعی استفاده شده است. الیاف ابریشم مصنوعی همان نخ های پلی استر هستند که شباهت بسیاری به ابریشم طبیعی دارند. این مدل از فرش های ماشینی توسط دستگاه های مدرنی بافته شده و طرح های اصیل و سنتی در بافت آن ها دیده می شود که همین امر موجب شده شباهت زیادی به فرش های ابریشم طبیعی داشته باشند. اگر دکوراسیون لوکسی در خانه خود دارید که نمی خواهید تمام فضا را با استفاده از فرش های کلاسیک بپوشانید توصیه ما به شما فرش های ابریشم گونه می باشد. چرا که هم طراحی منحصربفرد و مجللی دارند و هم هزینه کمتری را برای خرید آن ها خواهید پرداخت.

قیمت فرش مدرن

در تعیین قیمت فرش مدرن نیز همچون فرش های کلاسیک موارد مختلفی همچون شانه و تراکم، الیاف به کار رفته در بافت، جنس نخ خاب و دستگاه و برند دخالت دارند. هرچه شانه و تراکم این دسته از فرش های ماشینی بالاتر باشد به همان اندازه نیز قیمت بیشتری خواهند داشت. در تولید فرش های مدرن از الیاف پلی استر، پلی پروپلین، ویکرون و آکریلیک استفاده می شود. فرش هایی که با الیاف آکریلیک بافته شده اند قیمت بیشتری دارند به این علت که از نخ خاب فرش های کلاسیک در بافت این دسته از فرش ها استفاده می شود.

فرش مدرن ترکیه ای

کشور ترکیه در زمینه تولید فرش های فانتزی و مدرن پیشتاز بوده و توانسته طرح های مختلفی را روانه بازارهای جهانی کند. فرش مدرن ترکیه ای در سرتاسر جهان طرفداران بسیاری داشته و از زیبایی چشمگیری برخوردار است. فرش شنل یکی از انواع فرش ترکیه ای به شمار می رود که در بافت آن ها از الیاف ابریشم استفاده شده و براقتر از دیگر فرش ها می باشند. فرش مدرن ترکیه ای به دلیل حالت لوکسی دارد برای استفاده در دکوراسیون های مجلل بهترین انتخاب به شمار می رود. البته قیمت آن ها نسبت به دیگر فرش ها بسیار بالا بوده و امکان خرید برای همگان وجود ندارد.

فرش های مدرن دارای طیف وسیعی از اشکال ، طرح ها و رنگ ها هستند. ما تمام جدیدترین طرح ها را در اندازه های مختلف موجود می کنیم. کیفیت منحصر به فرد مجموعه فرش های مدرن ما این است که می توان آنها را در هر نقطه از خانه استفاده کرد ، بنابراین ممکن است متوجه شوید که فرش هایی که به عنوان فرش آشپزخانه برچسب گذاری شده اند ، فرش های اتاق نشیمن و فرش های اتاق خواب نیز در دسته فرش های مدرن قرار می گیرند. محدوده فرش ما بسیار متنوع و گسترده است تا با سلیقه یا نیازهای هر کسی مطابقت داشته باشد. اگر به دنبال فرش های خاکستری مدرن برای اتاق خواب خود هستید ، پس فرش با بافت شمع ضخیم را انتخاب کنید. از طرف دیگر ، اگر به دنبال یک فرش بزرگ مدرن هستید که اتاق نشیمن خود را تزئین کند ، یک پارچه تخت بافته شده بسیار خوب عمل می کند. ما همه آنها را داریم! از فرش های مدرن خاکستری تا فرش های دونده مدرن. محدوده فرش مدرن ما از سراسر جهان از جمله بلژیک ، انگلستان ، هند ، چین و ترکیه با دقت انتخاب شده است تا محصولی را در هر رنگی که به دنبال آن هستید در اختیار شما قرار دهد.

فرش های مدرن معمولاً حاشیه یا حاشیه ندارند و بنابراین ظاهر تمیزتری را ارائه می دهند زیرا طراحی و رنگ تا لبه ها گسترش می یابد. هنگام انتخاب فرش مدرن برای خانه خود ، جدا از در نظر گرفتن طرح و سبک مدرن ، ارزش بررسی مواد و نحوه ساخت فرش (دستباف یا ماشینی) را نیز دارد. با طیف گسترده ما ، شما می توانید فرشی را که از مواد 100٪ طبیعی مانند پشم تهیه شده است انتخاب کنید ، یا می توانید فرشی از الیاف مصنوعی مانند پلی پروپیلن انتخاب کنید. این فقط به سلیقه شما بستگی دارد ، مطابقت ایده آل برای سبک های معاصر و طراح یک اتاق ، فرش های مدرن برای اتاق نشیمن ، اتاق ناهارخوری یا اتاق خواب است. آنها به طور خاص مطابق با روندهای فعلی بازار طراحی شده اند و بدون شک راحتی و رنگ را به منطقه زندگی شما اضافه می کنند.

 برای مشاهده طیف وسیعی از فرش و دونده ما ، لطفاً روی زیر کلیک کنید:

https://www.therugshopuk.co.uk/rugs-by-type/modern-rugs.html

آردینی اوخو
چهارشنبه 13 مرداد 1400
بؤلوملر :