شما هم در بسیاری از سریال های پرتجمل و لوکس فرش های گرد را دیده اید. این فرش ها به راحتی می توانند فضایی مدرن و زیبا برا برای شما عزیزان به ارمغان بیاورند. از فرش فانتزی گرد در بخش های مختلف فضاهای داخلی به راحتی می توانید استفاده کنید. اما برای برقراری زیبایی و هماهنگی بیشتر در دیزاین داخلی بهتر است از یک سری کاربرد درست استفاده از این فرش را بدانید. زیبایی امری است که اشخاص سعی دارند آن را در تمامی زوایای زندگیشان بگنجانند.

داشتن فرشی زیبا نیز می تواند در ایجاد دکوراسیونی جذاب و چشمگیر نقش موثری داشته باشد. فرش فانتزی گرد یکی از عناصری است که می تواند این زیبایی را به خوبی ایجاد کرده و کف پوش های خانه را بپوشاند.دنیای فرش فانتزی با تنوع بسیاری همراه می باشد که فرش فانتزی گرد یکی از انواع جدید آن می باشد. در این مقاله قصد داریم کمی درخصوص این نوع فرش صحبت کنیم که امیدواریم با ما تا انتها همراه باشید.

پیشرفت ماشین آلات بافندگی این امکان را به وجود آورده که فرش ها در اشکال و مدل های مختلف بافته شده و تنها محدود به فرش های مستطیلی نباشیم. این روزها تولیدکنندگان فرش های ماشینی به ویژه فرش فانتزی اقدام به تولید فرش های بیضی، نیم دایره و گرد کرده اند تا پاسخگوی نیاز افراد باشند. فرش فانتزی گرد به تنهایی می توانند تحولی چشمگیر در دکوراسیون منازل ایجاد کنند.


دقت در انتخاب فرش فانتزی گرد

زمانی که می خواهید فرش فانتزی گردی خریداری کنید باید به چند مورد توجه کافی داشته باشید. ابعاد اتاقی که قرار است فرش در آن پهن شود؛ رنگ مبلمان موجود در آن محیط، کف پوش استفاده شده و دیگر عناصر انتخاب شده. بنابراین همگی مواردی هستند که در هنگام خرید فرش گرد باید درنظر گرفته شوند.

عدم توجه به هماهنگی بین این موارد موجب می شود فرش انتخاب شده کارایی لازم را نداشته باشد و همه چیز به صورت جدا و پراکنده به نظر برسد. فرش فانتزی گرد نسبت به مدل های ساده و مستطیلی جذاب تر بوده و فضایی آرام و پر از حس آرامش را به وجود می آورد.

قیمت فرش فانتزی گرد

فرش فانتزی گرد دارای شانه و تراکم مختلف بوده و با طراحی مختلفی عرضه می شود. این مدل از فرش فانتزی دارای کیفیت بالایی بوده و درمقابل قیمت مطلوبی دارد. علاقه مندان به خرید فرش فانتزی گرد باید درنظر داشته باشند این فرش های از لحاظ قیمتی هیچ تفاوتی با فرش های دیگر ندارند. تفاوت آن ها بسته به شانه و تراکمی که دارند؛ مشخص می شود.

ابعاد فرش فانتزی گرد

فرش فانتزی گرد در سایز و اندازه های مختلفی بافته می شود. در صورتیکه قصد خرید فرش گرد ۱۲ متری داشته باشید می توانید با اطمینان خاطر نمونه موردنظر خود را سفارش دهید. البته باید این نکته را درنظر داشته باشید که فرش های گرد به دلیل طراحی منحصربفردی که دارند مستلزم پرداخت هزینه طراحی نیز می باشند.

هرچه فرش موردنظر شما بزرگتر باشد هزینه طراحی نیز بیشتر بوده و متقابلا قیمت فرش گرد نیز بیشتر خواهد شد.فرش فانتزی گرد این قابلیت را دارد که فضای موردنظر را بازتر و راحتتر نشان دهند. ناگفته نماند اینگونه فرش ها قابلیت هماهنگی با انواع دکوراسیون را دارند. چنانچه دکوراسیون مدرنی در منزل دارید بهتر است به سراغ فرش هایی که تناژ رنگی آن ها کرم، قهوه ای و این قبیل رنگ ها است بروید.

  • دکوراسیون داخلی با فرش فانتزی گرد
  •     برای پررنگ تر کردن جزئیات منحنی ها در معماری

شاید در ذهن از خود بپرسید منظور از این عنوان چیست؟ باید گفت جزئیات منحنی معماری معمولا منحصر به فرد و قابل توجه هستند. اکثر طراحان داخلی برای برجسته کردن این جزئیات زیبا، از فرش فانتزی گرد استفاده می کنند.چراکه با این کار به برجسته تر جلوه دادن این بخش ها کمک فراوانی می کنند.


به عنوان مثال فرش فانتزی گرد می تواند کمک کند تا جزئیات معماری ای که در اطراف پنجره وجود دارد با وضوح بیشتری نمایان شوند. علاوه بر این مزیت دیگری که در استفاده از فرش گرد در دکوراسیون نشیمن اینتصویر وجود دارد این است که در مشخص تر کردن حدود و حاشیه میز گردی که در وسط قرار دارد تاثیر فراوانی دارد.

    افزایش هماهنگی با مبلمان و شکل لوستر

چنانچه دردکوراسیون داخلی شما از وسایلی همچون لوستر های گرد و یا جزئیات خاص دیگری مثل آینه های مدور و … استفاده شده است. می توانید با کمک فرش های گرد به زیبایی آنها افزوده و توجه بیشتری را به آنها معطوف گردانید.

به عنوان مثال در دکوراسیون ناهارخوری برجستگی از چراغ ها بر روی سقف وجود دارد و میز غذاخوری گردی هم دیده می شود. شما با کمک فرش فانتزی گردی که بر کف آن دکوراسیون شده به راحتی می توانید جذابیت و زیبایی بسیاری به آن بدهید. در ضمن حاشیه های آن نیز پر رنگ تر شده است. استفاده از فرش گرد در این دکوراسیون نیز نوعی ثبات برقرار کرده است.



  •     مجزا نمودن بخشی از فضای داخلی با استفاده از فرش فانتزی گرد

سوالی پیش می آید که گاهی فضای دکوراسیون داخلی شما بسیار گسترده و نامشخص است برای مجزا نمودن این فضاها چه کنیم؟در جواب آن باید بگوییم شما می توانید با کمک یک فرش فانتزی گرد قسمتی را به شکل مجزا تعیین کرده و دکوراسیون کنید.

  •     جهت لایه بندی کردن فرش اتاق

برای توضیح آن باید گفت شما می توانید سطح کف اتاق خود را با فرشی ساده بپوشانید. سپس برای برجسته تر شدن رنگ های دکوراسیون از فرش فانتزی گرد استفاده کنید. این روش به شما کمک خواهد می کند زیبایی و برجستگی را با کمک رنگی مجزا افزایش دهید و دکوراسیون اتاق خود را زیباتر نمایید.

در دکوراسیون اتاق خوابی که در تصویر مشاهده می کنید، طرحی برای این فرش مجزای گرد در نظر گرفته شده است که با دیوار و سایر وسایلی که در اتاق چیدمان شده هماهنگی مناسبی را ایجاد کرده است. با این کار هم فضایی مختص و جداگانه همراه با میز و صندلی برای فرزند خود ایجاد کرده اید و هم چنین نوعی تناسب و هماهنگی بین عناصر دکوراسیون این اتاق بخشیده اید.
فرش فانتزی گرد کودک

  •     جهت بزرگتر نشان دادن فضای دوراسیون داخلی

طراحان داخلی با کمک  استفاده از یک فرش فانتزی گرد و استفاده از آن درفضاهای کوچک می توانند دکوراسیون آن را تا اندازه ای بزرگ تر جلوه دهند.  استفاده از منحنی موجود در فرش های گرد چشم شما را مجاب می کند تا به اطراف فضای اتاق خود توجه کنید.

مزیت دیگری که استفاده از فرش های گرد در فضاهای کوچک دارد این است که نوعی نظم و ترتیب به دکوراسیون شما می بخشد و مانع از شلوغ و شلخته جلوه دادن آن می شود؛ بنابراین با استفاده از یک فرش گرد در دکوراسیون اتاق کوچک خود می توانید در بزرگ تر جلوه دادن آن تاثیرگذار باشید.

توجه کنید که در هنگام استفاده از فرش فانتزی گرد در دکوراسیون اتاق کوچک خود همواره  سعی نمایید از مبلمان بزرگ خود برای چیدمان روی آن استفاده کنید. فقط لبه های پایه آنها را بر روی فرش قرار دهید تا فرش گرد شما بتواند به خوبی جلوه کند.


  •     در صورت مستطیل نبودن فضای اتاق

معمولا فرش ها ابعاد استانداردی مثل ۱.۶ در ۲.۳ متر و یا ۱.۷ در ۲.۴ متر دارند. گاهی اوقات به دلیل شرایط خاصی که در فضای اتاق شما وجود دارد( مثل وجود ستون، راه خروجی در و …) فرشی با ابعاد استاندارد کارایی لازم را برای دکوراسیون شما نخواهد داشت. در این شرایط است که استفاده از فرش گرد را به شما پیشنهاد می کنیم.

خطوط و حاشیه های منحنی فرش گرد می تواند در چنین شرایطی برای دکوراسیون شما مناسب تر باشد.فرش های فانتزی گرد به راحتی می تواند فضای دکوراسیون داخلی شما را زیباتر و با آرامش خیلی بیشتر جلوه دهد.

  •     با شکوه کردن جلوه دکوراسیون داخلی

طراحان داخلی به شما خواهند گفت تأثیر زیبا و با شکوهی که یک فرش فانتزی گرد در هر فضایی می‌گذارد غیر قابل انکار است. انتخابی است که با خود، یک‌جور « مد » خاص به همراه می‌ آورد و فضای چیدمان را برجسته می‌ کند.


کارکرد بصری اینگونه فرش های دایره ای شکل همانند یک شی تزئینی مهم برای دکوراسیون شما عمل خواهد کرد. به سبب رنگ و نقش‌ مایه‌ ای که دارد جلوه منحصر به‌ فردی پیدا کرده و در فضا می‌ درخشد. چنین فرشی که حالتی از اشرافیت دارد درعین‌ حال مدرن نیز هست.

پس به کاربردن آن ها  سبک مدرن را به فضاها می‌ بخشد. منحنی نرم فرش، خطوط ایستا و زاویه‌ های تیز در مبلمان و لوازم دکوراسیون را تعدیل می‌ کند. در کل مانند یک قرص ماه کامل بر روی کف اتاق زیبایی می دهند.

محل مناسب برای فرش گرد

استفاده از فرش فانتزی گرد در سالن پذیرایی موجب می شود این فضا دلباز و دنج به نظر برسد. سعی کنید در این فضا مبلمان و اثاثیه به گونه ای قرار بگیرد که طرح فرش به خوبی دیده شود.

چنانچه قصد دارید در کتابخانه خود از فرش گرد استفاده کنید بهتر است آن را به گونه ای پهن کنید که در مقابل کتابخانه باشد. این کار باعث می شود فضایی خاص داشته و حس آرامش موجود درفضا را به خوبی درک کنید.
نتیجه گیری

در صورتیکه پارچه‌ های به‌ کار رفته در دکوراسیون شما نظیر مبلمان و …  از طرح هایی پرنقش‌ و نگار و شلوغ است در این صورت فرش دایره‌ ای تان باید ترکیبی آرام‌ تر داشته باشد. اگر رنگ آن سیاه با نقش‌ مایه سفید باشد نیز از لحاظ بصری فرشی لوکس محسوب شده و همین ویژگی را به چیدمان نیز خواهید بخشید.

اگر رنگ فرش با رنگ غالب بر فضا کاملا متفاوت برگزیده شود، جذابیت این تضاد بر فضا حاکم می‌شود. گاه فرشی که انتخاب می‌ کنیم، جبران‌ کننده تضادهایی می‌ شود که در اکسسوری‌ ها و مبلمان وجود دارد و نتیجه گزینش درست فرش، خلق هماهنگی در کل فضا خواهد بود.
نکته آخر

اگر فرش چهارگوش اتاقتان به‌اندازه‌ ای که دوست دارید بزرگ نیست و جای خالی کف، توی ذوقتان می‌زند، استفاده از فرش فانتزی گرد راه‌حل مناسبی خواهد بود. ولی در هماهنگی رنگی و نقش‌ مایه‌ ای با فرش چهارگوش و انداختن آن به‌ طوری‌ که بخشی از یکی از اضلاع فرش بزرگ‌ تر را بپوشاند به چیدمانی جالب و غیر تکراری دست بزنید.

فرش فانتزی گردی که دارای طرح های کودکانه باشد می تواند به عنوان بهترین گزینه برای استفاده در اتاق کودک درنظر گرفته شوند. تولیدکنندگان فرش های مدرن سعی کرده اند در بافت فرش گرد کودکانه از طرح های شاد استفاده کنند. به این ترتیب در اتاق کودک حس و حال خوبی برای کودکان داشته باشد.

شنبه 16 مرداد 1400
بؤلوملر :