اگر کمی به اطراف خود نگاه کنیم میبینیم همه چیز به روز و مدرن شده و این مدرنیته در تمام بخش های زندگی ما خود را به خوبی نشان می دهد. دنیای فرش نیز از این مدرن بودن عقب نمانده و فرش های جدیدی وارد بازار شده اند که طرح و رنگ آن ها تفاوت بسیاری با فرش های کلاسیک دارد.در بافت این نوع از فرش ها از رنگ های شادی همچون قرمز و یا رنگ های خنثی همچون طوسی به وفور استفاده می شود و اغلب دارای رنگ زمینه طوسی هستند. رنگ کرم در این مدل ها کمتر به چشم می خورد و تنها برای برجسته نشان دادن بخشی از قسمت ها از این رنگ استفاده می شود. در واقع رنگ های به کار رفته در بافت این قابلیت را دارند که طرح های موجود را مجزا از یکدیگر نشان دهند و این خود به جذابیت آن می افزاید.

فرش مدرن چیست ؟

فرش مدرن (https://aliqapo.com/modern) دارای تنوع بالایی بوده و طراحی و رنگبندی آن به گونه ای است که می تواند هرسبک و سلیقه ای را پاسخگو باشد. فرش های سه بعدی، شگی، وینتیج و کلاریس نمونه های مختلفی از فرش مدرن به شمار می رود. نقش و نگاره های ساده و هندسی طراحی فرش های فانتزی را به خود اختصاص داده و کاملاً متناسب با دکوراسیون مدرن و امروزی می باشند. تناسب هریک از مدل های فرش فانتزی موجب شده برای استفاده در فضاهای مختلف خانه گزینه مناسبی باشند.

  • عدم طراحی ویژه

فرش های کلاسیک بیشتر دارای طرحی هستند که برگرفته از اقلیم هر منطقه ای است اما در این مدل ها اینگونه نبوده و از طراحی خاصی پیروی نمی کنند. این دسته از فرش ها برای استفاده در دکوراسیون های جدید بهترین گزینه هستند.

  • مناسب هر فضایی

این دسته از فرش ها برای استفاده در دکوراسیون های مدرن بهترین گزینه هستند.یکی از ویژگی های مهمی که درخصوص فرش مدرن می توان عنوان کرد هماهنگی و تناسب آن برای هر فضایی از خانه است. این مدل از فرش ها برای پهن کردن در اتاق خواب، سالن پذیرایی، راهرو و یا حتی آشپزخانه طراحی شده اند که با قیمت مناسبی نیز ارائه می شوند.

خرید فرش مدرن

اگر قصد خرید فرش مدرن دارید بهتر است زمان خود را بیهوده سپری نکرده و به فروشگاه اینترنتی عالی قاپو سری بزنید. مدل های متنوعی که توسط این فروشگاه اینترنتی عرضه شده می تواند نظر شما را جلب کرده و طرحی متناسب با دکوراسیون داخلی خانه خود را خریداری نمائید. هزینه ای که در خرید اینترنتی می پردازید نسبت به فروشگاه های حضوری بسیار مناسبتر بوده و دیگر نیازی به گشت و گذارهای طاقت فرسا در فروشگاه های فرش نخواهد بود.

تابلو فرش دستبافت مدرن

تابلو فرش در واقع گونه ای از فرش می باشد که بیشتر برای تزئین خانه کاربرد داشته و بافت ریز و فشرده ای دارند. این هنر اصیل از گذشته های دور تا کنون مورد توجه بسیاری از خانواده های ایرانی بوده و از آن در جای جای خانه خود استفاده می کنند. تابلو فرش دستبافت مدرنی که امروزه بافته می شود همچون گذشته اصالت ایرانی را نشان می دهد. اگر نسبت به خرید این کالای ارزشمند علاقه مند باشید حتماً هنگام خرید انواع دستبافت آن ها را نیز از نزدیک دیده اید. تابلو فرش های دستبافت در مقایسه با نمونه های ماشینی از کیفیت بالاتری برخوردار هستند و این امر به عنوان وجه تمایز آن ها به شمار می رود.

یکی از مهمترین عواملی که در افزایش طول عمر تابلو فرش دستبافت نقش دارد گره های محکمی است که در بافت آن زده می شود. این درحالی است که در بافت تابلو فرش های ماشینی هیچ گره ای وجود نداشته و حرارت زیاد موجب می شود تا الیاف به یکدیگر بچسبند.

در طراحی تابلو فرش دستبافت مدرن از طرح های مختلفی استفاده می شود که هم حالت فانتزی داشته و هم می توان طرح های سنتی را در آن ها مشاهده کرد. برخی از طرح های تابلو فرش دستبافت نشان دهنده سبک زندگی اقوام مختلف است که بسیار مورد توجه بوده و طرفداران مختص به خود را دارد. در این مدل از تابلوها می توان خانه های روستایی، زندگی عشایری و یا تصویر حیوانات اهلی و وحشی مانند اسب و ببر را مشاهده کرد. درحال حاضر تولیدکنندگان تابلو فرش ها این امکان را به مشتریان خود داده اند که تصویر دلخواه خود را بر روی فرش ماندگار کنند. شهرهای اصفهان، کاشان، قم و سردرود مهمترین مراکز تولید تابلوفرش دستبافت شناخته می شوند.

در بین مدل های مختلف تابلوفرش انواع ابریشمی از قیمت بیشتری برخوردار هستند. علت این مساله نیز استفاده از الیاف باکیفیت، سبک چله کشی و جنس قاب فرش است. این موارد باعث می شود مدل های ابریشمی نسبت به دیگر مدل ها متمایزتر و ارزشمندتر باشند.

خرید اینترنتی فرش مدرن در کارخانه های ایرانی

ورود مدرنیته به زندگی روزمره افراد موجب شده بسیاری نسبت به ایجاد دکوراسیون مدرن در خانه تمایل بیشتری داشته باشند. همین مساله تولیدکنندگان فرش های ماشینی را به این فکر انداخته که در بین محصولات خود فرش فانتزی را نیز بگنجانند. برخی از کارخانه ها نیز اقدام به عرضه محصولات به صورت درب کارخانه کرده اند که از لحاظ قیمتی پائین تر از فروشگاه های فرش می باشد. برخی نیز محصولات خود را به صورت اینترنتی عرضه کرده اند که قیمت آن ها همچون درب کارخانه بوده و می توانید بدون گشتن در سطح شهر و سر زدن به فروشگاه های فرش طرح مدرن و فانتزی موردنظر خود را سفارش دهید.

فروش فرش مدرن طرح کهنه

اگر به فرش های فانتزی جدیدی که تولید شده اند بادقت نگاه کنید متوجه می شوید طرح آن ها شباهت بسیاری به نمونه های قدیمی و کهنه دارد. این دسته از فرش های مدرن تحت عنوان فرش کهنه نما و یا وینتیج معرفی می شوند. فرش وینتیج یکی از انواع جدید فرش ماشینی است که دارای سبک خاصی در طراحی بوده و درحال حاضر طرفداران بسیاری دارد. علت آن علاقه افراد به فرهنگ و سنت ایرانی بوده و این فرش های زیبا در عین مدرن بودن سنتی نیز به نظر می رسند. علاوه براین از فرش های مدرن وینتیج می توان در دکوراسیون های سنتی و مدرن استفاده کرده و زیبایی چشمگیری را در خانه ایجاد کرد.

هنوز هم افراد بسیاری به فرش های دستبافت علاقه دارند اما بالا بودن قیمت آن ها مانع می شود. به همین علت فرش های وینتیج گزینه ایده آلی بوده و طرح و نقشه آن ها کاملاً شبیه به فرش های دستبافت است و می توانند جای خالی این هنر دست ارزشمند را در خانه پر کنند. این روزها فروشگاه های حضوری و اینترنتی متعددی اقدام به فروش فرش مدرن طرح کهنه یا همان وینتیج کرده اند. فروشگاه عالی قاپو یکی از آن ها می باشد که طرح های متنوعی را با نازلترین قیمت عرضه کرده است.

طرح فرش مدرن

پیش تر نیز گفتیم که در طرح فرش مدرن هم نقوش سنتی به چشم می خورد و هم از اشکال هندسی و نقوش ساده استفاده شده است. طرح این دسته از فرش های ماشینی به گونه ای است که با هر سلیقه و نظری می توان طرح زیبایی را انتخاب کرده و در داشتن دکوراسیونی ایده آل بسیار مناسب هستند. شکل ظاهری فرش های مدرن و فانتزی نیز بایکدیگر متفاوت بوده و می توان نمونه های مربع، مستطیل، پروانه ای و یا طرح هایی شبیه به گل و برگ را مشاهده کرد. اگر برای هر بخش از خانه خود به دنبال طرح خاصی هستید بهتر است باتوجه به ترددی که صورت می گیرد نوع مناسبی را انتخاب کنید. به عنوان مشال فرش فانتزی شنل بیشتر جنبه تزئینی داشته و می توان از آن در سالن پذیرایی استفاده کرد. اما گلیم فرش ها به دلیل طول عمر بالا و مقاومتی که دارند بهترین گزینه جهت استفاده در راهرو می باشند. درخصوص اتاق خواب نیز می توانید از فرش فانتزی با طرح سه بعدی استفاده کنید.

فروش فرش مدرن

فروش فرش مدرن به دلیل استفبال گسترده ای که طی سال های اخیر از آن ها شده بسیار رونق گرفته و اغلب فروشندگان فرش نمونه های مدرن و فانتزی را جایگزین طرح های کلاسیک و سنتی کرده اند. این مدل از فرش های ماشینی از لحاظ قیمتی بسیار مقرون به صرفه بوده و این امر موجب شده تا طی چند سال اخیر بیشترین فروش را به خود اختصاص دهند. فرش های کلاسیک به قدری گران قیمت هستند که به راحتی نمی توان آن ها را تعویض نمود اما درخصوص فرش های مدرن اینگونه نیست. از آنجایی که قیمت آن ها نسبت به فرش های کلاسیک پائین تر است می توانید به راحتی پس از چند سال نمونه جدیدی را جایگزین آن ها کنید.

فرش ابریشم گونه طرح مدرن

فرش ابریشم گونه نمونه جدیدی از فرش های مدرن به شمار می رود که در بافت آن ها از الیاف ابریشم مصنوعی استفاده شده است. الیاف ابریشم مصنوعی همان نخ های پلی استر هستند که شباهت بسیاری به ابریشم طبیعی دارند. این مدل از فرش های ماشینی توسط دستگاه های مدرنی بافته شده و طرح های اصیل و سنتی در بافت آن ها دیده می شود که همین امر موجب شده شباهت زیادی به فرش های ابریشم طبیعی داشته باشند. اگر دکوراسیون لوکسی در خانه خود دارید که نمی خواهید تمام فضا را با استفاده از فرش های کلاسیک بپوشانید توصیه ما به شما فرش های ابریشم گونه می باشد. چرا که هم طراحی منحصربفرد و مجللی دارند و هم هزینه کمتری را برای خرید آن ها خواهید پرداخت.

قیمت فرش مدرن

در تعیین قیمت فرش مدرن نیز همچون فرش های کلاسیک موارد مختلفی همچون شانه و تراکم، الیاف به کار رفته در بافت، جنس نخ خاب و دستگاه و برند دخالت دارند. هرچه شانه و تراکم این دسته از فرش های ماشینی بالاتر باشد به همان اندازه نیز قیمت بیشتری خواهند داشت. در تولید فرش های مدرن از الیاف پلی استر، پلی پروپلین، ویکرون و آکریلیک استفاده می شود. فرش هایی که با الیاف آکریلیک بافته شده اند قیمت بیشتری دارند به این علت که از نخ خاب فرش های کلاسیک در بافت این دسته از فرش ها استفاده می شود.

فرش مدرن ترکیه ای

کشور ترکیه در زمینه تولید فرش های فانتزی و مدرن پیشتاز بوده و توانسته طرح های مختلفی را روانه بازارهای جهانی کند. فرش مدرن ترکیه ای در سرتاسر جهان طرفداران بسیاری داشته و از زیبایی چشمگیری برخوردار است. فرش شنل یکی از انواع فرش ترکیه ای به شمار می رود که در بافت آن ها از الیاف ابریشم استفاده شده و براقتر از دیگر فرش ها می باشند. فرش مدرن ترکیه ای به دلیل حالت لوکسی دارد برای استفاده در دکوراسیون های مجلل بهترین انتخاب به شمار می رود. البته قیمت آن ها نسبت به دیگر فرش ها بسیار بالا بوده و امکان خرید برای همگان وجود ندارد.

فرش های مدرن دارای طیف وسیعی از اشکال ، طرح ها و رنگ ها هستند. ما تمام جدیدترین طرح ها را در اندازه های مختلف موجود می کنیم. کیفیت منحصر به فرد مجموعه فرش های مدرن ما این است که می توان آنها را در هر نقطه از خانه استفاده کرد ، بنابراین ممکن است متوجه شوید که فرش هایی که به عنوان فرش آشپزخانه برچسب گذاری شده اند ، فرش های اتاق نشیمن و فرش های اتاق خواب نیز در دسته فرش های مدرن قرار می گیرند. محدوده فرش ما بسیار متنوع و گسترده است تا با سلیقه یا نیازهای هر کسی مطابقت داشته باشد. اگر به دنبال فرش های خاکستری مدرن برای اتاق خواب خود هستید ، پس فرش با بافت شمع ضخیم را انتخاب کنید. از طرف دیگر ، اگر به دنبال یک فرش بزرگ مدرن هستید که اتاق نشیمن خود را تزئین کند ، یک پارچه تخت بافته شده بسیار خوب عمل می کند. ما همه آنها را داریم! از فرش های مدرن خاکستری تا فرش های دونده مدرن. محدوده فرش مدرن ما از سراسر جهان از جمله بلژیک ، انگلستان ، هند ، چین و ترکیه با دقت انتخاب شده است تا محصولی را در هر رنگی که به دنبال آن هستید در اختیار شما قرار دهد.

فرش های مدرن معمولاً حاشیه یا حاشیه ندارند و بنابراین ظاهر تمیزتری را ارائه می دهند زیرا طراحی و رنگ تا لبه ها گسترش می یابد. هنگام انتخاب فرش مدرن برای خانه خود ، جدا از در نظر گرفتن طرح و سبک مدرن ، ارزش بررسی مواد و نحوه ساخت فرش (دستباف یا ماشینی) را نیز دارد. با طیف گسترده ما ، شما می توانید فرشی را که از مواد 100٪ طبیعی مانند پشم تهیه شده است انتخاب کنید ، یا می توانید فرشی از الیاف مصنوعی مانند پلی پروپیلن انتخاب کنید. این فقط به سلیقه شما بستگی دارد ، مطابقت ایده آل برای سبک های معاصر و طراح یک اتاق ، فرش های مدرن برای اتاق نشیمن ، اتاق ناهارخوری یا اتاق خواب است. آنها به طور خاص مطابق با روندهای فعلی بازار طراحی شده اند و بدون شک راحتی و رنگ را به منطقه زندگی شما اضافه می کنند.

 برای مشاهده طیف وسیعی از فرش و دونده ما ، لطفاً روی زیر کلیک کنید:

https://www.therugshopuk.co.uk/rugs-by-type/modern-rugs.html

چهارشنبه 13 مرداد 1400
بؤلوملر :